Audi R8 Spyder vs. Porsche 911 Turbo Cabriolet [wideo]
Kiedy Audi wprowadzało na rynek model R8, od samego początku jasne było, że władca pierścieni celuje w Porsche 911. Kiedy zadebiutowała mocniejsza odmiana z silnikiem V10, wszyscy konfrontowali ją z Porsche Turbo. A co z R8 Spyder? Oczywiście, rywal z Zuffenhausen już stoi na linii startu. Kto okaże się szybszy?
14.06.2010 | aktual.: 02.10.2022 20:54
Zalogowani mogą więcej
Możesz zapisać ten artykuł na później. Znajdziesz go potem na swoim koncie użytkownika
Kiedy Audi wprowadzało na rynek model R8, od samego początku jasne było, że władca pierścieni celuje w Porsche 911. Kiedy zadebiutowała mocniejsza odmiana z silnikiem V10, wszyscy konfrontowali ją z Porsche Turbo. A co z R8 Spyder? Oczywiście, rywal z Zuffenhausen już stoi na linii startu. Kto okaże się szybszy?
Przyjrzyjmy się obu autom. Audi posiada pod maską centralnie umieszczony silnik V10 o pojemności 5.2-litra. 525 koni mechanicznych i 530 Nm momentu obrotowego odpowiada za rozpędzenie ważącego 1620 kilogramów pojazdu. Według danych fabrycznych pierwsza setka w 3.9-sekundy i prędkość maksymalna 316 kilometrów na godzinę.
Co na to Porsche? 911 Turbo Cabriolet waży 1648 kilogramów, czyli o prawie 30 kg więcej niż Audi. Auto jest ponadto słabsze, gdyż silnik typu bokser umieszczony z tyłu pojazdu wytwarza 500 koni mechanicznych. Osiągi wyglądają jednak podobnie, 0-100 km/h w 3.8-sekundy i prędkość maksymalna 312 kilometrów na godzinę.
Wyścig przeprowadzili brytyjscy eksperci z programu Fifth Gear, jest on więc w miarę obiektywny. Przyspieszanie od 0 do 160 kilometrów na godzinę, a następnie hamowanie. W ten sposób łatwiej możemy zobaczyć różnicę pomiędzy dwoma konkurentami.
Który z nich okaże się szybszy? Krwistoczerwone Audi czy może stalowe Porsche?