Audi R8 GT przetestowane na Nordschleife
Horst von Saurma, redaktor naczelny niemieckiego magazynu "Sportauto", dostał w swoje ręce najnowszą broń Audi, pogromcę Lamborghini, Ferrari i Porsche - model R8 GT. Oczywiście po kompleksowym teście przeprowadził ostateczną próbę na Nordschleife. Wynik robi wrażenie...
05.12.2010 | aktual.: 13.10.2022 13:50
Zalogowani mogą więcej
Możesz zapisać ten artykuł na później. Znajdziesz go potem na swoim koncie użytkownika
Horst von Saurma, redaktor naczelny niemieckiego magazynu "Sportauto", dostał w swoje ręce najnowszą broń Audi, pogromcę Lamborghini, Ferrari i Porsche - model R8 GT. Oczywiście po kompleksowym teście przeprowadził ostateczną próbę na Nordschleife. Wynik robi wrażenie...
Audi dopięło swego. Dogoniło nie tylko Lamborghini, ale także m.in. Porsche 911 GT2, Ferrari 458 Italia czy Corvette ZR-1. Z wynikiem 7:34 min najszybsza wersja superauta z Ingolstadt osiąga poziom ścisłej czołówki. Przypomnę jedynie, że wersja podstawowa - 5,2 FSI quattro, przekroczyła linię pomiaru czasu na Nordschleife z wynikiem 7:44 min.
Co więcej, próba na krótkiej pętli Hockenheim potwierdza, że jest to auto równie szybkie na ciasnym, wymagającym dokładności torze wyścigowym jak rewelacyjne Porsche 911 GT3 RS. Czas 1:09,6 min to wynik słabszy tylko o 0,1 sekundy od Lamborghini Murcielago LP 670-4 Super Veloce, natomiast lepszy o 1,3 sekundy od swojej bazowej wersji.
We wszystkich próbach dynamicznych i w tunelu aerodynamicznym Audi pokazało, że potrafi budować samochody sportowe nie gorzej niż siostrzane firmy - Lamborghini i Porsche. Jest to kolejny na rynku samochód dla kierowców lubiących często odwiedzać tor wyścigowy w tzw. track day. Wszelkie informacje, dane techniczne i wyniki testu pojawią się za jakiś czas w superteście.
Źródło: Sportauto.de