Audi R8 e‑Tron we Frankfurcie
Pojawiły się nowe zdjęcia Audi R8 e-Tron, które zawitało na targach we Frankfurcie.
13.09.2011 | aktual.: 07.10.2022 18:18
Zalogowani mogą więcej
Możesz zapisać ten artykuł na później. Znajdziesz go potem na swoim koncie użytkownika
Elektryczny supersamochód od Audi nie różni się zbytnio od wariantu spalinowego, na elementach nadwozia możemy zaobserwować zmiany wynikające przede wszystkim ze specyfiki nowego układu napędowego.
Ważące 1600 kg auto napędzane jest przez cztery asynchroniczne jednostki elektryczne zasilane z litowo-jonowych akumulatorów (53 kWh) umieszczonych za kabiną pasażerską. Dzięki temu zabiegowi udało się zachować rozkład mas w identycznym jak w R8 V10 stosunku 42:58. Łączna moc 313 KM i zatrważający moment obrotowy 4500 Nm mają pozwolić na rozpędzenie auta do 100 km/h w ciągu 4,8 sekundy. Tak więc jeśli chodzi o parametry i osiągi - nic przez dwa lata od premiery się nie zmieniło. Zastosowanie po jednym niezależnie pracującym silniku na koło pozwala zapewnić idealną kontrolę nad pojazdem i wyręczyć wiele stosowanych współcześnie systemów bezpieczeństwa.
Samochód na jednym ładowaniu (trwającym 6-8 godzin z normalnego gniazdka i około 2,5 godziny korzystając z funkcji szybkiego ładowania) będzie w stanie pokonać 250 kilometrów. Jego głównym konkurentem ma być Mercedes SLS AMG E-cell, a R8 e-Tron trafi do sprzedaży prawdopodobnie już w przyszłym roku.