Audi Q7 zmodyfikowane przez ABT. Poprawiono nie tylko napęd

SUV marki premium z mocnym dieslem pod maską nadal jest marzeniem wielu Europejczyków. Silniki wysokoprężne - przynajmniej w tym segmencie - nie wyginą szybko. Tym bardziej, że drzemie w nich naprawdę spory potencjał do modyfikacji. Udowadnia to niemiecka firma ABT.

Jak przystało na ABT, modyfikacje są dość zachowawcze.
Jak przystało na ABT, modyfikacje są dość zachowawcze.
Źródło zdjęć: © mat.prasowe
Aleksander Ruciński

09.04.2019 | aktual.: 28.03.2023 11:21

Zalogowani mogą więcej

Możesz zapisać ten artykuł na później. Znajdziesz go potem na swoim koncie użytkownika

Specjaliści od tuningu Volkswagenów i Audi wzięli na warsztat najnowszą odsłonę modelu Q7, napędzaną trzylitrowym dieslem. Zwiększyli jego moc oraz popracowali nieco nad wyglądem, czyniąc niemieckiego SUV-a jeszcze atrakcyjniejszą propozycją. Typowo dla ABT, nie są to spektakularne, daleko idące modyfikacje. Wystarczają jednak, by wyróżnić się pośród standardowych Q7.

Tym, co od razu rzuca się w oczy, jest bez wątpienia pakiet aerodynamiczny. W jego skład wchodzą przeprojektowane zderzaki i nakładki progowe. Chętni na więcej mogą wybrać też opcjonalne, poszerzone nadkola, atrapę chłodnicy z włókna węglowego i delikatne skrzydło tylnej klapy. Zwieńczenie dzieła stanowią natomiast 22-calowe felgi oferowane w trzech różnych wzorach do wyboru.

Obraz
© mat.prasowe

Włókno węglowe znajdziemy również w kabinie, choć niemiecki tuner nie pochwalił się fotografiami wnętrza. Carbon zagościł podobno nie tylko na kokpicie, ale i na osłonach foteli, kierownicy i gałce zmiany biegów. Standardowe zmiany czyniące wnętrze bardziej sportowym. Najważniejsze jest jednak to, czego nie widać.

Trzylitrowy diesel drzemiący pod maską Q7 50 TDI standardowo generuje 286 KM mocy i 600 Nm maksymalnego momentu obrotowego. Specjalistom z ABT udało się zwiększyć te wartości do 330 KM i 650 Nm. Rozsądny przyrost jest wynikiem chiptuningu. Podobne pakiety można zastosować także w innych wersjach silnikowych, wliczając w to benzynowe TFSI, mogące wygenerować nawet 410 KM.

  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
[1/6]
Źródło artykułu:WP Autokult
Komentarze (2)