Aston Martin DBX świetnie przyjęty w Polsce. Pierwsi klienci już kupili
W tym tygodniu miała miejsce w Warszawie zamknięta premiera długo wyczekiwanego, pierwszego SUV-a marki Aston Martin. Dowiedziałem się na nim, ile kosztuje ten model oraz ile sztuk już zostało sprzedanych polskim klientom.
13.12.2019 | aktual.: 22.03.2023 17:00
Zalogowani mogą więcej
Możesz zapisać ten artykuł na później. Znajdziesz go potem na swoim koncie użytkownika
DBX to pierwszy SUV w 106-letniej historii brytyjskiej manufaktury Aston Martin. Włączenie SUV-a do gamy takich marek jak ta zawsze wiąże się z pewnymi kontrowersjami, dlatego specjaliści z Gaydon postarali się, by nie było się tu absolutnie do czego przyczepić.
DBX ma być najlepiej prowadzącym się SUV-em na rynku. Napędzany jest pochodzącym z AMG silnikiem V8 o pojemności czterech litrów, który tutaj generuje 550 KM. Wystarczy, by rozpędzić ważący 2,2 tony duży pojazd do 100 km/h w 4,5 sekundy, a ostatecznie nawet do 291 km/h.
Z zewnątrz, mimo gabarytów sporego SUV-a, DBX wygląda jak stuprocentowy Aston Martin. Przód dominuje wielki grill o charakterystycznym kształcie, a tył ciekawy spojler o formie zapożyczonej z innego modelu marki, Vantage'a. W środku właściciele mogą liczyć na najlepsze materiały i bogate wyposażenie. Sam projekt jest dużo bardziej dostojny i elegancji niż w przypadku innych modeli z tego segmentu. DBX jest budowany ręcznie w nowych zakładach marki w St. Atham w Walii, które zostały wzniesione specjalnie na potrzeby tego modelu. Rocznie będzie mogło tam powstawać nawet cztery tysiące sztuk tego auta.
Oto, jak wypada on w rzeczywistości:
Ile kosztuje Aston Martin DBX w Polsce?
Walijska fabryka właśnie rozpoczęła swoją działalność, co oznacza, że regionalne przedstawicielstwa pokazują już ten model potencjalnym klientom. Jednym z pierwszych dealerów, który mógł pokazać gotowy samochód na żywo, był Aston Martin Warszawa. Podczas tajnej prezentacji zorganizowanej poza salonem model został przedstawiony przez specjalistów marki kilkunastu wyselekcjonowanym gościom.
Choć mieli oni okazję poznać tylko przedprodukcyjny egzemplarz bez możliwości uruchomienia silnika czy też przejechania się nim, już wzbudził on na tyle duże zainteresowanie, że część z gości zdecydowała się z miejsca kupić samochód. Jak informuje Sales&Marketing Manager Aston Martin Warszawa Michał Maske, w czasie dwóch dni prezentacji w naszym kraju sprzedano już pięć pierwszych egzemplarzy tego modelu.
Cennik Aston Martina DBX w Polsce rozpoczyna się od wartości 239 tys. euro, czyli tuż powyżej granicy miliona złotych. Za tę cenę dostajemy już praktycznie kompletnie wyposażony samochód, a dodatkowe koszty wynikają raczej z wykorzystania szerokich możliwości indywidualizacji. Pierwsi polscy klienci skonfigurowali swoje egzemplarze na ceny pomiędzy 260 a 305 tys. euro.
Dla porównania, bardzo zbliżone pod względem parametrów Porsche Cayenne Turbo Coupe kosztuje od 720 tys. zł., a Maserati Levante Trofeo około 800 tys. zł. 550-konna wersja Bentleya Bentaygi polskich klientów wynosi co najmniej 210 291 euro. Prawie identyczną cenę z Aston Martinem DBX posiada na polskim rynku o 100 KM mocniejszy Lamborghini Urus: 239 534 euro.
Pierwsze egzemplarze DBX-a na polskich drogach zobaczymy na przełomie maja i czerwca przyszłego roku.