Ariel Nomad - atomowe buggy oficjalnie zaprezentowane
Po wcześniejszej zapowiedzi Ariel przedstawił terenowego kuzyna Atoma: Nomada.
07.01.2015 | aktual.: 02.10.2022 13:00
Zalogowani mogą więcej
Możesz zapisać ten artykuł na później. Znajdziesz go potem na swoim koncie użytkownika
Buggy skonstruowane przez brytyjską firmę Ariel bazuje na swoim spartańskim krewnym. O tym, że Nomad jest pochodną Atoma może świadczyć chociażby kształt dolnej części konstrukcji oraz umieszczenie silnika. Są to jednak jedynie niewielkie podobieństwa. Nomad został uzbrojony w dodatkową konstrukcję chroniącą pasażerów przed ewentualnymi skutkami dachowania, o które łatwiej jest w przypadku wyższego buggy.
Nowy Ariel waży zaledwie 670 kg. To właśnie dzięki niskiej masie auto może okazać się prawdziwym terenowym pociskiem. Napędza go bowiem 2,4-litrowy motor Hondy, rozwijający 238 KM przy 7200 rpm. Jednostka ta osiąga moment obrotowy równy 300 Nm przy 4300 rpm.
Cała moc trafia na tylną oś przez sześciobiegową skrzynię ręczną z krótkimi przełożeniami. Pozwala ona osiągnąć 60 mph (96 km/h) w 3,4 s. Prędkość maksymalna Ariela Nomada wynosi około 200 km/h.
Zawieszenie o dużym skoku wykonane jest częściowo przez firmę Ariel. Tworzona specjalnie dla Nomada konstrukcja pracuje z tłumikami Bilsteina oraz sprężynami Eibacha.
Średnica tarcz hamulcowych wynosi 240 mm z przodu i z tyłu, z tym, że frontowe są wentylowane. Kryją się one za felgami w rozmiarze 7Jx15 obutymi w opony 235/75 R15.
Całkowita długość Ariela Nomada wynosi 3215 mm, wysokość 1425 mm, a szerokość 1850 mm. Rozstaw kół równy jest 1585 mm zarówno z przodu, jak i z tyłu. Rozstaw osi natomiast wynosi 2348 mm. Kąt natarcia Ariela Nomada jest równy 71, a zejścia 82 stopnie.
Ceny brytyjskiego buggy zaczynają się od 27 500 funtów bez VAT-u.