Ariel Atom doczekał się własnej serii wyścigów

Ariel Atom to pojazd, który sprawia niesamowitą frajdę z jazdy. Emocję sięgną zenitu, gdy znajdziemy grupę zapaleńców, wsadzimy ich do takich samych Atomów i zamkniemy na torze. Rywalizacja i adrenalina - czego chcieć więcej?!

Ariel Atom doczekał się własnej serii wyścigów
Arkadiusz Gabrysiak

22.07.2012 | aktual.: 07.10.2022 20:42

Zalogowani mogą więcej

Możesz zapisać ten artykuł na później. Znajdziesz go potem na swoim koncie użytkownika

Ariel Atom to pojazd, który sprawia niesamowitą frajdę z jazdy. Emocję sięgną zenitu, gdy znajdziemy grupę zapaleńców, wsadzimy ich do takich samych Atomów i zamkniemy na torze. Rywalizacja i adrenalina - czego chcieć więcej?!

Na taki krok zdecydował się producent Ariela Atoma - Ariel Motor Company - który wraz z Atomic Race Managment powołał do życia serię wyścigów z Atomami w rolach głównych - Atom Cup. Plan zakłada 8 wyścigów na brytyjskich torach w roku 2013. Bohaterami serii będą specjalnie przygotowane Atomy w specyfikacji Cup Spec.

Bolidy będą wyposażone w standardowy, 2,0-litrowy silnik Hondy (248 KM i 210 Nm momentu obrotowego). Pozwoli to temu ważącemu nieco ponad 500 kg pojazdowi osiągnąć pierwsze 96 km/h w 3,1 sek. Samochód w specyfikacji Cup Spec będzie także wyposażony w wydajniejsze hamulce, zmodyfikowane zawieszenie, klatkę bezpieczeństwa, 6-punktowe pasy, boczne panele karoserii oraz opony typu slick produkcji Yokohamy. Paliwo do każdej z rund będzie dostarczane przez organizatorów, a więc wpływ na wynik będą miały głównie umiejętności kierowcy.

Obraz

Producent oferuje 3 pakiety umożliwiające udział w serii Atom Cup:

  • pakiet brązowy 63 835 funtów - zawiera samochód w specyfikacji Cup Spec oraz wpisowe;
  • pakiet srebrny 71 985 funtów - pakiet brązowy + opony, paliwo i osobisty asystent odpowiedzialny za ustawienia układów samochodu;
  • pakiet złoty 83 580 funtów - pakiet srebrny + przechowywanie, transport i serwis samochodu.
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
[1/4]

Źródło: AutoblogWCF

Źródło artykułu:WP Autokult
Komentarze (0)