Amerykanie odbijają piłeczkę - Viper ACR szybszy od LFA Nurburgring Package?
Nie trzeba było długo czekać, aż któryś z producentów przygotuje samochód tak, żeby popsuć humor ludziom z Lexusa. Dodge Viper SRT-10 ACR, który właściwie już odchodzi na emeryturę podobno przejechał Północną Pętlę szybciej niż Lexus LFA Nurburgring Package. Podobno, bo na razie niewiele wiemy...
17.09.2011 | aktual.: 07.10.2022 18:19
Zalogowani mogą więcej
Możesz zapisać ten artykuł na później. Znajdziesz go potem na swoim koncie użytkownika
Nie trzeba było długo czekać, aż któryś z producentów przygotuje samochód tak, żeby popsuć humor ludziom z Lexusa. Dodge Viper SRT-10 ACR, który właściwie już odchodzi na emeryturę podobno przejechał Północną Pętlę szybciej niż Lexus LFA Nurburgring Package. Podobno, bo na razie niewiele wiemy...
No cóż, po zamieszaniu wywołanym wokół Nissana GT-R, rywalizacja na Ringu znów się ożywiła. Pamiętacie? Najpierw szokujący czas japońskiej maszyny, nerwówka w obozie Porsche i szybka odpowiedź zza oceanu, która uspokoiła Nurburgring. Teraz, gdy japończyk znów namieszał, a Chevrolet nie robi nic, odezwał się Chrysler.
Okazuje się, że dla niektórych producentów samochodów sportowych czas na Nordschleife stanowi dziś swoiste być albo nie być. Przynajmniej tak można odebrać to, co zrobił zespół Chryslera SRT. Wyjechali do Niemiec tylko w jednym celu: aby przy użyciu Vipera ACR pokonać Północna Pętlę szybciej niż w 7:14 min.
Przypomnijmy czym jest Viper SRT-10 ACR. Na początek zajmijmy się skrótami. SRT czyli Street and Racing Technology to oddział koncernu Chryslera zajmujący się specjalnymi modelami drogowymi o ponadprzeciętnych osiągach. Jest odpowiednikiem AMG u Mercedesa, czy M-Power u BMW. Natomiast skrót ACR to American Club Racer. Zatem jest to samochód stworzony z myślą o ludziach, którzy chcą pojechać w wolny weekend na tor i rozerwać się, rozrywając przy tym opony.
Viper ACR to nie trochę zmodyfikowany Viper, lecz konstrukcja mocno odbiegająca od seryjnej. Pod maską znajdziemy zmodyfikowana jednostkę V10 o pojemności 8,4 litra i mocy 600 KM. Nadwozie uzbrojono w pakiet, który przeszedł długie testy w tunelu aerodynamicznym. Został opracowany przez zespół Dodge NASCAR. Zawieszenie zaprojektowane przez KW Suspensions umożliwia pełną regulację, typową dla samochodów wyczynowych.
Jak podają nieoficjalne źródła, zamierzony cel został osiągnięty. Podobno udało się zrobić czas w okolicach 7:12 min. Jeśli to prawda, to Viper niebezpiecznie zbliży się do rekordu drogowych samochodów, wynoszącego 7:11,57 min* i należącego do Floriana Grubera w aucie Gumpert Apollo Sport. Nie został on pobity od 2009 roku. Na razie nie wiemy nic. Nie wiemy kto był kierowcą i na jakich oponach było auto (możliwe, że nie na seryjnych Michelin Pilot Sport Cup). Na razie nie ma oficjalnego czasu, ani nagrania wideo.
- Teoretycznie przejazd Gumperta Apollo Sport nie jest oficjalnie najszybszym przejazdem Północnej Pętli dla samochodów drogowych, jednak trudno nazwać wyczynowego Radicala SR8 samochodem drogowym tylko dlatego, że wykonał przejazd na oponach dopuszczonych do ruchu. Dlatego też wynik Radicala SR8 - 6:55 min - traktowany jest z przymrużeniem oka.
Źródło: TOP SPEED