Alternatywa dla A4 do rozbudowy. Jest decyzja

Wojewoda Małopolski zezwolił na rozpoczęcie prac na celu rozbudowy drogi krajowej nr 94 w Olkuszu. Pozwoli to na oddzielenie ruchu tranzytowego i lokalnego oraz ich upłynnienie.

Droga nr 94
Droga nr 94
Źródło zdjęć: © WP Autokult | GDDKiA
Mateusz Lubczański

12.07.2023 10:03

Zalogowani mogą więcej

Możesz zapisać ten artykuł na później. Znajdziesz go potem na swoim koncie użytkownika

- Droga krajowa nr 94 w Olkuszu to jedna z najmocniej obciążonych tras w kraju. Codziennie przez miasto przejeżdżają nawet 33 tys. pojazdów, a znaczący udział w strukturze ruchu mają pojazdy ciężarowe – mówi Andrzej Adamczyk, minister infrastruktury.

Została już opracowana dokumentacja projektowa dla inwestycji o długości 4,4 km. Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad dopiero ogłosi przetarg na wykonawcę prac.

- Jest to miejsce szczególne, o dużym natężeniu ruchu, a co za tym idzie, obarczone sporymi wyzwaniami – stwierdził wojewoda małopolski Łukasz Kmita.

DK94 będzie więc dwujezniową drogą klasy GP (główna ruchu przyspieszonego) dostosowaną do użytku pojazdów z obciążeniem 11,5 tony na oś. Na głównym skrzyżowaniu w centrum miasta, pomiędzy ulicami Centralną, Kościuszki i Rabsztyńską, zaplanowano dwupoziomowy węzeł. Na skrzyżowaniu z ul. Długą i Kruszcową powstanie rondo turbinowe.

DK94 jest jedną z pięciu dróg (obok A4 Katowice – Kraków, DK44 Tychy – Kraków, DK79 Kraków – Jaworzno i DW780/DW934 Kraków – Mysłowice) zapewniających bezpośrednie połączenie pomiędzy Krakowem i aglomeracją górnośląską. Badania Generalnego Pomiaru Ruchu przeprowadzone w latach 2020-2021 wskazują, że przez Olkusz przejeżdżają DK94 codziennie prawie 33 tysiące pojazdów. To wzrost w stosunku do wcześniejszego badania z 2015 roku o 25 proc.

Komentarze (11)