Alfa Romeo Giulia, Seat Ateca i Volkswagen Tiguan w testach Euro NCAP

Trzy nowości sprawdziła organizacja Euro NCAP pod kątem bezpieczeństwa. Alfa Romeo Giulia dojechała do ściany i spisała się na medal, a wyniki Seata Ateki i Volkswagena Tiguana są zupełnie niezaskakująco podobne.

Alfa Romeo Giulia, Seat Ateca i Volkswagen Tiguan w testach Euro NCAP
Marcin Łobodziński

22.06.2016 | aktual.: 01.10.2022 22:34

Zalogowani mogą więcej

Możesz zapisać ten artykuł na później. Znajdziesz go potem na swoim koncie użytkownika

Wielu się śmiało, że Alfa Romeo Giulia nawet nie dojedzie do ściany z powodu awarii, a okazało się, że wynik Euro NCAP zaliczyła z bardzo wysoką notą. Szczególnie w zakresie ochrony pasażerów siedzących z przodu, co oceniono na 98 proc. Wysoki jest również poziom ochrony dzieci. Nieco gorzej włoska piękność wypadła w zakresie systemów bezpieczeństwa aktywnego.

Bardzo wysoko oceniono także dwa crossovery Seata Atecę i Volkswagena Tiguana. Oba samochody są technicznie niemal identyczne, ale wyniki nieznacznie się różnią. Na korzyść Tiguana oczywiście, choć to Seat ma być postrzegany jako produkt nieco wyższej klasy. W żadnej kategorii Seat nie jest lepszy, za to ocena bezpieczeństwa dzieci pozostaje identyczna dla obu modeli. Wato jednak zaznaczyć, że hiszpańskie auto poddano testowi w wersji 1.6 TDI, natomiast niemieckie z jednostką 2.0 TDI.

Euro NCAP Crash Test of Alfa Romeo Giulia 2016

Bezpieczeństwo dorosłych pasażerów: 98 proc.

Bezpieczeństwo przewożonych dzieci: 81 proc.

Bezpieczeństwo pieszych przy zderzeniu z autem: 69 proc.

Ocena aktywnych/pasywnych systemów bezpieczeństwa: 60 proc.

Euro NCAP Crash Test of Seat Ateca 2016

Bezpieczeństwo dorosłych pasażerów: 93 proc.

Bezpieczeństwo przewożonych dzieci: 84 proc.

Bezpieczeństwo pieszych przy zderzeniu z autem: 71 proc.

Ocena aktywnych/pasywnych systemów bezpieczeństwa: 60 proc.

Euro NCAP Crash Test of Volkswagen Tiguan 2016

Bezpieczeństwo dorosłych pasażerów: 96 proc.

Bezpieczeństwo przewożonych dzieci: 84 proc.

Bezpieczeństwo pieszych przy zderzeniu z autem: 72 proc.

Ocena aktywnych/pasywnych systemów bezpieczeństwa: 68 proc.

Źródło artykułu:WP Autokult
Alfa RomeoSeatVolkswagen
Komentarze (11)