Akt trzeci – Hamann M5 Widebody (2012)

Hamann to trzeci tuner, który już przygotował pakiet wzmacniający do BMW M5. Spośród całej trójki – Ac Schnitzer, G-Power i Hamann – ta ostatnia firma proponuje największy zastrzyk mocy niemieckiemu sedanowi.

Akt trzeci – Hamann M5 Widebody (2012)
Olgierd Lachowski

09.03.2012 | aktual.: 07.10.2022 19:22

Zalogowani mogą więcej

Możesz zapisać ten artykuł na później. Znajdziesz go potem na swoim koncie użytkownika

Hamann to trzeci tuner, który już przygotował pakiet wzmacniający do BMW M5. Spośród całej trójki – Ac Schnitzer, G-Power i Hamann – ta ostatnia firma proponuje największy zastrzyk mocy niemieckiemu sedanowi.

Ac Schnitzer dokłada ponad 50 KM, a G-Power 80 KM do mocy maksymalnej seryjnej jednostki napędowej BMW M5. Ta sprawdzona najpierw w X5 M i X6 M maszyna w fabrycznej M-piątce generuje 560 KM przy 6000-7000 obr./min.  Maksymalny moment obrotowy wynosi 680 Nm  w zakresie od 1500 do 5750 obr./min.

Obraz

Mechanicy z Laupheim wymienili układ wydechowy na sportowy i przeprogramowali centralną jednostkę napędową. Niby niewiele, ale w silnikach turbodoładowanych, a takim przecież jest S63B44Tü, modyfikacja programu sterującego oznacza na przykład wzrost ciśnienia doładowania. Pewnie właśnie tak jest w aucie Hamanna. Rezultat modyfikacji jest taki, że moc maksymalna wzrosła o 160 KM (do 720 KM), a moment obrotowy o aż 220 Nm (do imponujących 900 Nm).

Obraz

Hamann na razie nie informuje o osiągach auta, ale łatwo sobie wyobrazić, że przyspieszanie do setki może trwać mniej niż 3,80 s, a prędkość maksymalna oscylować wokół 320-325 km/h.

Obraz

Ulepszanie motoru było tylko jednym z kilku kroków przeprowadzonych przeróbek. Następnym była wymiana sprężyn zawieszenia na nowe, krótsze o 30 mm. Zawieszenie jest ukryte za seryjnymi tarczami hamulcowymi, a te zasłonięto felgami o średnicy 21”. Przednie mają 9,5” szerokości, a tylne 12,0”. Na zdjęciach samochód po jednej stronie ubrano w obręcze Unique Forged II, a po drugiej Edition Race Anodized. Obręcze ubrano w opony Continental Sport Contact 5P 265/30 na kołach kierowanych i 325/25 z kołach napędowych.

Obraz

Zajrzyjmy do środka. A tam najwyższej jakości skóry, Alcantara[sup]®[/sup] i różne detale z logo tunera. Wśród drobniejszych elementów polerowane aluminiowe wstawki na desce rozdzielczej, dywaniki i nakładki na pedały.

Obraz

Nie zabrakło też zmian w nadwoziu. Styliści opracowali pakiet Widebody, w skład którego wchodzą: przedni zderzakospojler z diodami LED, nakładki na przednie i tylne błotniki (przednie poszerzają wóz o 25 mm, a tylne o 30 mm z każdej strony), nowy tylny zderzak, imitacja tylnego dyfuzora, nowe oprawy lusterek i klamek, tylny spojler dachowy i na pokrywie bagażnika. Uważam, że wcale ten zestaw autu nie jest potrzebny, a BMW M5 prezentuje się lepiej, gdy wygląda jak seryjne.

Obraz

Koszt tuningu sedana z Bawarii w wykonaniu Hamann Motorsport nie jest znany.

Dane techniczne

  • Typ: V8, 90supo/sup, S63B44Tü
  • Ustawienie: z przodu, wzdłużnie
  • Rozrząd: DOHC, 4 zawory na cylinder
  • Objętość skokowa: 4395 cmsup3/sup
  • Doładowanie: dwie turbosprężarki
  • Moc maksymalna: 720 KM
  • Objętościowy wskaźnik mocy: 163,82 KM/l (seryjny – 127,42 KM/l)
  • Maksymalny moment obrotowy: 900 Nm
  • Skrzynia biegów: 7-biegowa, zautomatyzowana, dwusprzęgłowa DCT

Hamulce i koła:

  • Hamulce przednie:tarczowe, wentylowane, średnica 396 mm
  • Hamulce tylne: tarczowe, wentylowane, średnica 396 mm
  • Koła przednie: 9,5 x 21”
  • Koła tylne: 12,0 x 21”
  • Opony przednie: 265/30 R 21 Continental Sport Contact 5P
  • Opony tylne: 325/25 R 21 Continental Sport Contact 5P

Masy i wymiary:

  • Masa własna: 1945 kg
  • Stosunek masy do mocy: 2,70 kg/KM (seryjny – 3,47 kg/KM)
  • Długość: 4910 mm
  • Szerokość: 1941 mm (+ 60 mm)
  • Wysokość: 1426 mm (- 30 mm)
  • Rozstaw osi: 2968 mmblock position=\inside6220/block
Komentarze (0)