Afera spalinowa: pierwszy polski pozew przeciwko Volkswagenowi
Stowarzyszenie Osób Poszkodowanych przez Spółki Volkswagena STOPVW współpracujące ze Stowarzyszeniem Kancelaria Prawna „Świeca i Wspólnicy” sp.k. złożyło pierwszy w Polsce pozew przeciwko Volkswagenowi.
16.03.2016 | aktual.: 02.10.2022 08:28
Zalogowani mogą więcej
Możesz zapisać ten artykuł na później. Znajdziesz go potem na swoim koncie użytkownika
Pozew złożono konkretnie przeciwko Volkswagen Leasing GMBH w imieniu poszkodowanego, który żąda rekompensaty w kwocie 30 tys. zł za sprzedany mu towar niezgodny z umową. Roszczenie oszacowano zgodnie z metodyką zaprezentowaną przez Zespół Rzeczoznawców Samochodowych, Maszyn i Urządzeń Automobilklub Nowy Świat Sp. z o.o. Nie wiemy więcej nic na ten temat, ale wiemy, że ostatnio sądy są pełne spraw przeciwko niemieckiemu koncernowi.
Jednak nie polskie, a zagraniczne. Niedawno niemieckie media donosiły, że duże firmy inwestycyjne żądają od Volkswagena zwrotu 3,2 mld dolarów strat poniesionych w wyniku spadku cen akcji koncernu po aferze spalinowej. Wśród nich są m. in. amerykański fundusz emerytalny czy niemieckie kasy oszczędnościowe. Łącznie jest to 278 firm, a przewiduje się, że dołączą kolejne. Do tego warto przypomnieć o pozwie resortu sprawiedliwości Stanów Zjednoczonych, który może kosztować Volkswagena 45 mld dolarów.
Tymczasem w USA, amerykański oddział Audi podjął decyzję o niewprowadzaniu do oferty w nowym Audi A4 silników Diesla. Podobno nie ma to żadnego związku z dieselgate, ponieważ zainteresowanie takimi silnikami w tej klasie aut spada. Jednostki TDI mają być oferowane wyłącznie w SUV-ach, tak przynajmniej jest rozsądnie po analizie amerykańskiego rynku. Natomiast w A4 sprzedawanym za Oceanem klient nie ma żadnego wyboru co do jednostki napędowej, a jedyną oferowaną jest 2.0 TFSI.