380‑konna fabia na sprzedaż. Szkoda, że ma kierownicę po złej stronie
Szukacie idealnego sleepera? Jeden właśnie pojawił się na brytyjskim ebayu. To wyjątkowo ciekawy projekt oparty na modelu, który w serii nie budził zbyt wielkich emocji.
20.09.2022 | aktual.: 13.03.2023 15:39
Zalogowani mogą więcej
Możesz zapisać ten artykuł na później. Znajdziesz go potem na swoim koncie użytkownika
Škoda Fabia vRS pierwszej generacji to wyjątkowy hot hatch, głównie z uwagi na nietypowy napęd. Podczas gdy większość producentów pod maskę takich aut wkładało benzyniaka, Czesi zdecydowali się na kultowe 1.9 TDI.
Ogromne pokłady momentu obrotowego w połączeniu z niewielkim nadwoziem czyniły Fabię vRS całkiem szybkim autem, choć z pewnością nie tak szybkim, jak opisywany egzemplarz wystawiony na sprzedaż w Wielkiej Brytanii.
Dobrze zachowana sztuka, ubrana w błękitny lakier, w przeciwieństwie do oryginału nie jest napędzania silnikiem Diesla. Zamiast 1.9 TDI znajdziemy tu równie kultowe, benzynowe 1.8T, a właściwie 1.9, gdyż silnik został "rozwiercony" do większej pojemności. Zyskał też wydajniejszą sprężarkę, zmieniony dolot, układ wtryskowy czy poprawione chłodzenie. Po tych zabiegach generuje oszałamiające 380 KM.
Sprzedawca nie chwali się dokładnymi osiągami, ale określa swoje auto mianem "ekstremalnie szybkiego". Nie ma powodów, by mu nie wierzyć. Tym bardziej że cały projekt sprawia bardzo profesjonalne wrażenie. Jak dowiadujemy się z opisu, na pokładzie jest też zmieniona skrzynia biegów (z diesla), wzmocnione sprzęgło Sachs czy dyferencjał Quaife. Są również wydajne hamulce z 6-tłoczkowymi zaciskami i regulowane zawieszenie.
Nawet wnętrze z karbonowymi kubełkami i niebieską alkantarą prezentuje się świetnie. To bez wątpienia jeden z ciekawszych projektów opartych na pierwszej generacji Fabii. Wydaje się więc wart swojej ceny, wynoszącej 15 995 funtów. Jacyś chętni?