24H Le Mans: Audi pojedzie na biopaliwie
W 24-godzinnym wyścigu Le Mans 2008 w dniach 14-15 czerwca wystartują trzy Audi R10 TDI zespołu Audi Sport Team Joest napędzane biopaliwem następnej generacji, produkowanym z odpadów roślinnych. Stosowanie tego paliwa umożliwia redukcję emisji dwutlenku węgla nawet o 90 procent.
07.06.2008 | aktual.: 02.10.2022 14:36
Zalogowani mogą więcej
Możesz zapisać ten artykuł na później. Znajdziesz go potem na swoim koncie użytkownika
Od 2006 roku Audi wystawia modele R10 TDI o mocy 650 KM, napędzane paliwem do silników Shell V-Power, które jest syntetycznym paliwem powstającym z gazu ziemnego w procesie o nazwie Gas to Liquids (GTL). Paliwa zawierające ten składnik są już dzisiaj dostępne na stacjach benzynowych.
Przy trzecim starcie Audi R10 TDI w Le Mans obok znanego już składnika GTL do paliwa dodana będzie niewielka ilość biopaliwa następnej generacji o nazwie BTL (Biomass To Liquids). Paliwo to jest uzyskiwane z odpadów pochodzenia biologicznego, które nie mogą być wykorzystywane jako żywność, na przykład z odpadów drewna. BTL zapewnia zmniejszenie emisji CO2 nawet do 90 procent, w porównaniu z tradycyjnym olejem napędowym.
Jest to dziwne posunięcie Audi, gdyż ostatnio niemiecki rząd wycofał się z programu promocji biopaliw, po tym jak dowiedziono, że biopaliwa są szkodliwe dla samochodów. Jednakże dla Audi - Le Mans - to pole testowe dla nowych technologii, które później udostępniane są w samochodach seryjnych.