2014 Jeep Grand Cherokee SRT - jemu męskości nie odmówisz [NAIAS 2013]
Przy okazji odświeżenia standardowego Jeepa Grand Cherokee zdecydowano się na wprowadzenie modyfikacji do najmocniejszej odmiany auta, od dziś oznaczanej skrótem SRT bez cyfry "8". Mniej męski Grand Cherokee odzyskuje swoje przymioty w mocarnej odmianie.
15.01.2013 | aktual.: 13.10.2022 10:11
Zalogowani mogą więcej
Możesz zapisać ten artykuł na później. Znajdziesz go potem na swoim koncie użytkownika
Przy okazji odświeżenia standardowego Jeepa Grand Cherokee zdecydowano się na wprowadzenie modyfikacji do najmocniejszej odmiany auta, od dziś oznaczanej skrótem SRT bez cyfry "8". Mniej męski Grand Cherokee odzyskuje swoje przymioty w mocarnej odmianie.
Odświeżony Jeep Grand Cherokee SRT otrzymał modyfikacje znane z odmiany podstawowej - nowe przednie reflektory przypominające te z Lancii Thema/Chryslera 300, LED-owe tylne lampy oraz inne pomniejsze zmiany. Ekskluzywne dla wersji SRT są za to czarny grill oraz zagłębienia reflektorów, bardziej agresywny przedni zderzak, przemodelowany tylny zderzak, większe końcówki układu wydechowego oraz nowy tylny spojler. Nowy jest również wzór felg aluminiowych.
Wewnątrz również można zauważyć podobne modyfikacje do tych, które zastosowano w standardowym Grand Cherokee. Oprócz ciekawego kształtu dźwigni skrzyni biegów, dotykowego 8,4-calowego ekranu systemu multimedialnego oraz cyfrowych zegarów warto zwrócić uwagę na nową podgrzewaną kierownicę z logo SRT oraz manetkami do zmiany biegów.
Praktycznie nic się nie zmieniło pod maską Jeepa, pod którą nadal króluje 6,4-litrowy silnik V8 HEMI o mocy 477 KM (przy 6000 obr./min) i maksymalnym momencie obrotowym 630 Nm (przy 4300 obr./min). Nowość to zastąpienie 5-biegowej automatycznej skrzyni przekładnią 8-biegową. Ma ona wpłynąć na poprawę osiągów auta, które przed modyfikacjami przyspieszało do 100 km/h w około 5 s i osiągało prędkość maksymalną 257 km/h. Nowa skrzynia biegów zwiększyła też zdolność uciągu Jeepa Grand Cherokee SRT do 3266 kg (poprzednio 2268 kg).
Kolejna modyfikacja w aucie z 2014 rocznika modelowego to poprawiony system Selec-Trac, który ma pięć trybów jazdy: Auto, Sport, Tow, Track i Snow. Tryby Snow i Tow zapewnią równomierny rozkład momentu obrotowego na obie osie, a najbardziej agresywny tryb Track aż 70% momentu przekieruje na tylne koła.
Innymi ciekawymi nowościami w odświeżonym Grand Cherokee SRT są nowy system kontroli startu oraz tryb Eco Mode, dezaktywujący w sprzyjających warunkach cztery z ośmiu cylindrów w celu obniżenia spalania. Dla miłośników dobrego brzmienia ważna jest informacja, że auto zostało wyposażone w 19-głośnikowy system audio Harman Kardon o mocy 825 W.
Źródło: Jeep