2014 BMW X5 - witaj Ameryko! [aktualizacja]
Koniec dywagacji, zdjęć szpiegowskich czy wybiórczych informacji dotyczących nowego BMW X5. Producent z Bawarii odsłonił karty i oficjalnie zaprezentował światu trzecią generację swojego największego i jednocześnie najstarszego SUV-a.
30.05.2013 | aktual.: 10.10.2022 10:45
Zalogowani mogą więcej
Możesz zapisać ten artykuł na później. Znajdziesz go potem na swoim koncie użytkownika
Koniec dywagacji, zdjęć szpiegowskich czy wybiórczych informacji dotyczących nowego BMW X5. Producent z Bawarii odsłonił karty i oficjalnie zaprezentował światu trzecią generację swojego największego i jednocześnie najstarszego SUV-a.
Pierwszy rzut oka, pierwsze myśli i pierwsze, podobno najważniejsze wrażenie. Przednie reflektory nabrały odrobinę większej ekstrawagancji, a cały przód urósł. Teraz wydaje się bardziej krągły, napompowany, jednocześnie zachowując w sobie odrobinę dynamiki. Zrobiło się amerykańsko.
Dalej jest już nieco mniej ekstrawagancko, bowiem zarówno bok nadwozia, jak i jego tyłu, z pozoru nie różnią się tak bardzo od BMW X5 drugiej generacji. Może to i dobrze. Całkiem nieźle prezentują się tylne światła z paskami LED, a także lotka pokrywy bagażnika.
Gołym okiem widać, że BMW X5 urosło, dzięki czemu BMW chce postawić wyraźniejszą granice pomiędzy X5, a X3. Generacja F15 jest o 29 mm dłuższa, 5 mm szersza, oraz co ciekawe o 14 mm niższa od obecnej generacji X5. Pojazd mierzy 4886 mm długości, 1938 mm szerokości, a także 1762 mm wysokości. Rozstaw osi pozostał bez zmian i wynosi 2933 mm. Co ciekawe, BMW udało się obniżyć masę auta aż o 90 kg w stosunku do drugiej generacji. To na pewno będzie zauważalne w delikatnie poprawionych osiągach oraz zmniejszonym spalaniu.
Z nowości, nie zauważalnych gołym okiem mamy dwie nowe linie stylistyczne Luxury Line oraz xLine, które różnią się stylistyką zewnętrzną oraz wyposażeniem wnętrza. Oczywiście nadal dostępny będzie pakiet M Sport, zapowiadający potworną wersję M. W skład jego wyposażenia wchodzą m.in. dokładki do zderzaków i progów, sportowe siedzenia oraz zmienione wykończenie wnętrza, 19-calowe obręcze, a także zawieszenie M Adaptive Suspension.
Wnętrze auta uległo dość wyraźnym zmianom, nawiązując do współczesnych produktów marki z Bawarii. Szerokie dysze nawiewów umieszczone pod ogromnym wyświetlaczem o przekątnej 10,2 cala. Cztery okrągłe wskaźniki na tablicy zegarów, lepsze materiały wykończeniowe, więcej skóry i pojemniejsze schowki.
Te w przednich drzwiach z łatwością pomieszczą butelkę o pojemności 1,5 l. Urósł także bagażnik, który teraz pomieści od 650 do 1870 litrów Oparcia tylnej kanapy składają się w proporcjach 40:20:40, przez co jeszcze łatwiej jest ulokować bagaż.
W Europie pod maskę BMW X5 trafią póki co trzy jednostki napędowe. Sześciocylindrowy turbodiesel 3,0 l xDrive30d o mocy 258 KM, 450-konne benzynowe V8 4,4 l xDrive50i oraz chyba najlepszy wybór do takiego auta, czyli M50d M Performance, a więc 381 KM i pierwsza setka w 5,3 s. Napęd za każdym razem przekazywany jest na cztery koła za pośrednictwem ośmiobiegowej przekładni automatycznej.
W późniejszym czasie do oferty dołączą także wersje xDrive40d, xDrive25d oraz xDrive35i. Czekamy z niecierpliwością na polską premierę.
[aktualizacja 3 czerwca]
BMW opublikowało nowy film, na którym o wiele dokładniej widać nowe X5. Warto zwrócić uwagę na słowa pracowników biorących udział w projektowaniu auta. Swoją drogą ogromny wyświetlacz o przekątnej 10,2 cala naprawdę wygląda imponująco.
New 2014 BMW X5 Exterior
New 2014 BMW X5 Interior Design
Źródło: Carscoops