2014 BMW X5 - lżejsze, większe, groźniejsze
Produkcja BMW X5 generacji E70 rozpoczęła się w 2006 roku, a do salonów auto trafiło niecały rok później. Największy i jednocześnie pierwszy SUV w gamie niemieckiego producenta doczeka się wkrótce premiery trzeciej generacji, która została uchwycona na zdjęciach szpiegowskich.
09.08.2012 | aktual.: 07.10.2022 20:47
Zalogowani mogą więcej
Możesz zapisać ten artykuł na później. Znajdziesz go potem na swoim koncie użytkownika
Produkcja BMW X5 generacji E70 rozpoczęła się w 2006 roku, a do salonów auto trafiło niecały rok później. Największy i jednocześnie pierwszy SUV w gamie niemieckiego producenta doczeka się wkrótce premiery trzeciej generacji, która została uchwycona na zdjęciach szpiegowskich.
BMW X5 drugiej generacji, czyli wspomniane wcześniej E70, jest całkiem udanym autem. Wprawdzie z off-roadem nie ma absolutnie nic wspólnego, jednak wraz ze swoim bratem X6 sporo namieszało na rynku, rywalizując z Audi Q7 czy Mercedesem ML.
Już od jakiegoś czasu Niemcy pracują nad kolejną generacją modelu. Na zdjęciach szpiegowskich, które pokazują wyjątkowo dużo, łatwo zauważyć, że auto dostanie zupełnie nowy grill. Będzie on bardziej kwadratowy, większy i szerszy, co w połączeniu z nowymi światłami nada X5 drapieżny wygląd.
W celu poprawienia osiągów, właściwości jezdnych oraz zmniejszenia apetytu na paliwo auto ma powstać na bazie platformy o nazwie "X". Ma ona zapewnić łączną masę mniejszą aż o 150 kg w stosunku do obecnej generacji auta.
Spora zasługa może być także po stronie jednostek napędowych. BMW prawdopodobnie sięgnie po czterocylindrowego turbodiesla o pojemności 2,0 l, który produkuje 248 KM. Ponadto pod maską pojawią się na pewno stare dobre motory: turbodiesel 3,0 l 306 KM oraz benzynowe V8 twin-turbo o pojemności 4,4 l produkujące 408 KM.
Oficjalna premiera auta powinna odbyć się już w przyszłym roku. Ciekawe, czy równolegle zostanie zaprezentowane także X6.
Źródło: WCF