2012 Honda Civic Type R Mugen 2.2 – w hołdzie silnikom K20
Nadworny tuner Hondy przedstawił kolejną generację wzmocnionego Civica. Type R po kuracji u Mugena nie tylko nabrał brutalnego wyglądu, leczy zyskał również w kwestii osiągów. Jest tylko jedno pytanie – czy ktoś go kupi? Wbrew pozorom odpowiedź nie jest oczywista.
Zalogowani mogą więcej
Możesz zapisać ten artykuł na później. Znajdziesz go potem na swoim koncie użytkownika
Nadworny tuner Hondy przedstawił kolejną generację wzmocnionego Civica. Type R po kuracji u Mugena nie tylko nabrał brutalnego wyglądu, leczy zyskał również w kwestii osiągów. Jest tylko jedno pytanie – czy ktoś go kupi? Wbrew pozorom odpowiedź nie jest oczywista.
Może się wydawać, że takie okazy jak Civic Type R Mugen rozchodzą się jak ciepłe bułeczki, czego doskonałym przykładem może być Ford Focus RS 500. Niestety w przypadku Hondy rzeczywistość jest zupełnie inna. Do tej pory nie sprzedano jeszcze czterech z dwudziestu Civiców Mugena z rocznika 2010. Pomimo tego, już wiadomo, że auto na rok 2012 nie będzie tylko modelem pokazowym, ale przeznaczonym do sprzedaży. Z wstępnych doniesień wynika, że nie trafi ono na rynek amerykański. Europejski oddział Hondy potwierdził natomiast, że zaprezentowany Civic będzie w sprzedaży, jednak wciąż nie podjęto decyzji o cenie i ilości w jakiej samochód zostanie wyprodukowany. Istnieje duże prawdopodobieństwo, że pozostałe cztery egzemplarze Civiców Type R Mugen z rocznika 2010 dostaną ulepszenia silników, jak dla nowego modelu.
Honda Civic Type R Mugen 2.2 będzie wyposażona w sportowe zawieszenie, mocniejsze hamulce oraz agresywny pakiet aerodynamiczny. Zwiększono średnicę cylindrów oraz skok tłoków w stosunku do standardowego silnika, czego skutkiem jest przyrost mocy i momentu obrotowego o około 30% (do 256 KM i 240Nm). Wszystkie te zabiegi mają na celu jedno – stworzyć samochód, który będzie godnym hołdem dla serii dwulitrowych, benzynowych jednostek – K20, których produkcja w Japonii dobiegła końca.
Jak podkreśla Hiro Toyota – wicedyrektor Mugen Euro – przez coraz większy wpływ troski o środowisko na motoryzację, jednostki wolnossące są powoli wypierane przez inne konstrukcje. Może dojść do tego, że już nigdy nie zobaczymy takich silników - jak te serii K20 - w produkcji masowej. Jednostki, którym dedykowany jest Civic Type R Mugen 2.2 pracują między innymi pod maskami takich aut jak Ariel Atom, Honda Integra Type S, RSX Type-S, Civic Type R. Szczególnie często K20 występowały w najmocniejszych wersjach samochodów przeznaczonych tylko na japoński rynek.
Czy obawy Hiro Toyoty są słuszne? Jeśli tak, to niestety możemy stać u progu przykrych czasów dla miłośników japońskich, wysokoobrotowych jednostek. Tu nasuwa się kolejne pytanie – czy Civic Type R kolejnej generacji zachowa silnik wolnossący, czy pod maski wzmocnionych Hond zaczną fabrycznie trafiać doładowania?
Źródło: Inside Line