2‑litrowy silnik AMG trafi też do większych modeli

Benzynowy silnik AMG o pojemności 2 litrów jest najmocniejszą tego typu jednostką na świecie. Niewykluczone więc, że niebawem trafi także pod maskę większych modeli jako jeden z elementów układu hybrydowego.

Ponad 420 KM w kompaktowym hatchbacku przekłada się na wspaniałe osiągi.
Ponad 420 KM w kompaktowym hatchbacku przekłada się na wspaniałe osiągi.
Źródło zdjęć: © mat.prasowe
Aleksander Ruciński

23.09.2019 | aktual.: 22.03.2023 18:00

Zalogowani mogą więcej

Możesz zapisać ten artykuł na później. Znajdziesz go potem na swoim koncie użytkownika

Dwulitrowa jednostka AMG generuje oszałamiające 421 KM mocy i równe 500 Nm maksymalnego momentu obrotowego. To wartości jeszcze do niedawna zarezerwowane dla dużo większych silników. Obecnie chętni na ten motor znajdą go w modelach A45 AMG S oraz CLA 45 AMG S. Za jakiś czas jednostka trafi jednak także pod maskę większych Mercedesów.

Tak przynajmiej twierdzi szef AMG, Tobias Moers, który w wywiadzie dla magazynu Paultan.com przyznał, że nie ma przeciwwskazań, by wykorzystać ten silnik w większych modelach, ponieważ jego konstrukcja umożliwia montaż także w autach tylnonapędowych. Czy to oznacza, że już niebawem AMG pójdzie śladem Volvo i nawet w ostrych modelach będzie korzystać z dwulitrówki?

Raczej nie. Niemcy nie chcą używać tego silnika w topowych odmianach. Niewykluczone jednak, że zastosują go w nieco słabszych modelach AMG takich jak E53 AMG, czy C43 AMG. Choć jak pokazuje przykład najmniejszych, szybkich Mercedesów, silnik ten jest wystarczająco mocny sam w sobie, przewidujemy sparowanie go z systemem hybrydowym.

Póki co nie wiadomo kiedy AMG zacznie szerzej wykorzystywać dwulitrowy motor. Pewne jest jednak, że prędzej czy później to nastąpi. Czy nam się to podoba, czy też nie, w dobie downsizingu stosowanie jednostek o mniejszych pojemnościach nie powinno nikogo dziwić.

Komentarze (7)