1999 Mitsubishi SSU [zapomniane koncepty]
Mitsubishi w 1999 roku zademonstrowało oryginalny koncept sportowego SUVa. Pojazd ten został w całości zaprojektowany i zbudowany przez amerykańskie centrum badań i rozwoju Mitsubishi. Nic więc dziwnego, że pojazd zadebiutował na salonie samochodowym w Detroit.
11.06.2011 | aktual.: 07.10.2022 17:53
Zalogowani mogą więcej
Możesz zapisać ten artykuł na później. Znajdziesz go potem na swoim koncie użytkownika
Mitsubishi w 1999 roku zademonstrowało oryginalny koncept sportowego SUVa. Pojazd ten został w całości zaprojektowany i zbudowany przez amerykańskie centrum badań i rozwoju Mitsubishi. Nic więc dziwnego, że pojazd zadebiutował na salonie samochodowym w Detroit.
SSU to skrót od Super Sport Utility i chyba to sformułowanie najlepiej charakteryzuje ten ciekawy model koncepcyjny. Pojazd w ekstremalny sposób miał łączyć cechy szybkiego i zwrotnego samochodu sportowego z przestronnością pojazdu klasy SUV. W swoim oficjalnym oświadczeniu Mitsubishi porównywało prototyp SSU do samochodu rajdowego dla 5 osób i całego ich bagażu.
To odważne stwierdzenie miało jednak swoje uzasadnienie. Sporych rozmiarów samochód wyposażono w 2,5-litrowy, podwójnie turbodoładowany silnik w układzie V6, który generował 310 KM. Moc ta była przekazywana na wszystkie 4 koła przy pomocy 5-biegowej przekładni automatycznej z opcją ręcznej zmiany przełożeń. Mitsubishi mające sporo doświadczenia w rajdach, wyposażyło koncept SSU w zawieszenie, które technologicznie było spokrewnione z tym stosowanym w samochodach rajdowych.
Pod względem stylistycznym natomiast postawiono na oryginalność. Wyrazisty pas przedni samochodu z przesuniętymi ku osi środka pojazdu reflektorami wykonanymi w technologii LED wygląda trochę dziwnie, jednak patrząc na całą, muskularną bryłę samochodu z małymi oknami możemy śmiało powiedzieć, że nietypowy pojazd stojący na 20-calowych felgach aluminiowych rzuca się w oczy.
Uwagę zwracają także drzwi pojazdu - tylna para otwiera się w stronę przeciwną do kierunku jazdy, co w połączeniu z brakiem słupka środkowego ułatwiało dostęp do wnętrza. W środku zdecydowano się natomiast na czarno-czerwone połączenie koloru, które z aluminiowymi akcentami i lśniącymi elementami deski rozdzielczej prezentuje się bardzo efektownie.
Źródło: Car styling • Conceptcarz