1997 Dodge Copperhead [zapomniane koncepty]

W 1997 roku - 8 lat po debiucie prototypu Vipera - Dodge zaprezentował koncept ciekawego roadstera o nazwie Copperhead. W Viperze postawiono głównie na ponadprzeciętną moc, a w przypadku Copperheada - na aerodynamiczną sylwetkę i dobre właściwości jezdne.

1997 Dodge Copperhead
1997 Dodge Copperhead
Arkadiusz Gabrysiak

06.05.2011 | aktual.: 07.10.2022 17:43

Zalogowani mogą więcej

Możesz zapisać ten artykuł na później. Znajdziesz go potem na swoim koncie użytkownika

W 1997 roku - 8 lat po debiucie prototypu Vipera - Dodge zaprezentował koncept ciekawego roadstera o nazwie Copperhead. W Viperze postawiono głównie na ponadprzeciętną moc, a w przypadku Copperheada - na aerodynamiczną sylwetkę i dobre właściwości jezdne.

Copperhead to klasyczny roadster, którego nazwa pochodzi od miedzianego koloru lakieru. Ma silnik umiejscowiony z przodu i napęd na tylną oś, a w środku są dwa miejsca. Od strony stylistycznej uwagę przykuwają wyraźnie zarysowane przednie nadkola oraz długa maska z agresywnymi "skrzelami". Ułożone horyzontalnie przednie reflektory z całą pewnością nie są mistrzostwem sztuki projektowej i mogłyby lepiej wyglądać. Z tyłu natomiast znajdziemy oryginalne światła, dwie wystające końcówki wydechu i podłużną "płetwa rekina" z trzecim światłem stop.

1997 Dodge Copperhead
1997 Dodge Copperhead

Roadster był węższy i krótszy od Vipera, jednak miał większy rozstaw osi. Widać to zresztą na zdjęciach - wszystkie koła znajdują się w narożnikach pojazdu, dzięki czemu Copperhead miał prowadzić się bardzo pewnie. Pomagał w tym nisko umiejscowiony środek ciężkości oraz dość sztywne zawieszenie, co w połączeniu z dużym rozstawem osi zapewniało optymalne właściwości jezdne.

Copperheada wyposażono w 2,7-litrowy silnik w układzie V6, który generował 220 KM i 255 Nm momentu obrotowego. Napęd na tylną oś był przekazywany przez 5-biegową skrzynię manualną. Ważący niespełna 1300 kg roadster osiągał pierwsze 100 km/h w około 7 sekund, a wskazówka prędkościomierza wychylała się maksymalnie do 217 km/h.

1997 Dodge Copperhead
1997 Dodge Copperhead

W środku znajdują się skórzane fotele oraz ciekawie rozplanowany kokpit. Kierowca miał przed sobą jedynie obrotomierz, a pozostałe zegary umieszczono centralnie. Część ta wyróżnia się znacząco z ciemnego wnętrza, ponieważ została wyraźnie zaakcentowana pasującym do nadwozia kolorem.

Co ciekawe, Chrysler musiał zmienić nazwę tego konceptu na Dodge Concept Vehicle, gdyż prawa do nazwy Copperhead miała inna firma.

  • 1997 Dodge Copperhead
  • 1997 Dodge Copperhead
  • 1997 Dodge Copperhead
  • 1997 Dodge Copperhead
  • 1997 Dodge Copperhead
  • 1997 Dodge Copperhead
  • 1997 Dodge Copperhead
  • 1997 Dodge Copperhead
  • 1997 Dodge Copperhead
  • 1997 Dodge Copperhead
  • 1997 Dodge Copperhead
  • 1997 Dodge Copperhead
[1/12] 1997 Dodge Copperhead

Źródło: SupercarsAllparDiseno Art

Źródło artykułu:WP Autokult
Komentarze (0)