1996 Peugeot Asphalte [zapomniane koncepty]

Asfalt - pojęcie ogólnie znane - w Polsce kojarzone najczęściej z połatanymi i dziurawymi drogami. W 1996 roku Peugeot zaprezentował niecodzienny pojazd o takiej właśnie nazwie - Asphalte.

1996 Peugeot Asphalte
1996 Peugeot Asphalte
Arkadiusz Gabrysiak

05.05.2011 | aktual.: 07.10.2022 17:43

Zalogowani mogą więcej

Możesz zapisać ten artykuł na później. Znajdziesz go potem na swoim koncie użytkownika

Asfalt - pojęcie ogólnie znane - w Polsce kojarzone najczęściej z połatanymi i dziurawymi drogami. W 1996 roku Peugeot zaprezentował niecodzienny pojazd o takiej właśnie nazwie - Asphalte.

Francuski producent stworzył niekonwencjonalny samochód, który powstał po to, aby dawać jak największą frajdę z jazdy. Patrząc na załączone wideo ,możemy stwierdzić, że cel został osiągnięty. W trakcie prac nad tym projektem sugerowano nawet, żeby pojazd wyposażyć jedynie w trzy koła - dwa z przodu i jedno z tyłu. Ostatecznie w celu poprawienia właściwości jezdnych i stabilności zastosowano dwa koła z tyłu o rozstawie mniejszym niż koła przednie. W efekcie Asphalte sprawia wrażenie trójkołowca.

1996 Peugeot Asphalte
1996 Peugeot Asphalte

Peugetot Asphalte teoretycznie był dwuosobowym, przerośniętym gokartem, jednak miejsce pasażera można było zakryć specjalnym panelem. Patrząc na przód, łatwo rozpoznać, że to Peugeot. Charakterystyczny pas przedni francuskiego producenta został lekko podrasowany, jednak bez problemu poznamy rysy "lwa".

Pojazd wyposażono w niewielki silnik umiejscowiony z przodu. Była to 4-cylindrowa, 1,6-litrowa jednostka benzynowa generująca jedynie 90 KM i 132 Nm momentu obrotowego. Asphalte nie ważył zbyt wiele - jedynie 580 kg. Mimo tak niskiej masy wartość przyśpieszenia do 100 km/h nie powala - lekki Peugeot potrzebował na to aż 9,5 sekundy. Prędkość maksymalną oszacowano natomiast na 200 km/h.

Ascetyczny kokpit pojazdu był podporządkowany kierowcy, który mógł regulować położenie kierownicy oraz pedałów, aby przyjąć jak najlepszą pozycję za kierownicą.

Peugeot nie zapomniał o tym koncepcie i w 2005 roku zaprezentował już trójkołowy prototyp o nazwie 20Cup. Co więcej, w 2010 roku Peugeot powrócił do tej idei swoim elektrycznym modelem studyjnym EX1, który ostatnio ustanowił nowy rekord przejazdu jednego okrążenia na torze Nurburgring w klasie pojazdów elektrycznych.

  • 1996 Peugeot Asphalte
  • 1996 Peugeot Asphalte
  • 1996 Peugeot Asphalte
  • 1996 Peugeot Asphalte
  • 1996 Peugeot Asphalte
  • 1996 Peugeot Asphalte
  • 1996 Peugeot Asphalte
  • 1996 Peugeot Asphalte
  • 1996 Peugeot Asphalte
  • 1996 Peugeot Asphalte
  • 1996 Peugeot Asphalte
[1/11] 1996 Peugeot Asphalte

Źródło: Concept CarzDiseno Art

Źródło artykułu:WP Autokult
Komentarze (0)