1995 Honda Argento Vivo [zapomniane koncepty]

W 1995 roku włoskie studio Pininfarina zaprojektowało dla Hondy sportowego roadstera, który prezentował się bardzo efektownie. Z perspektywy czasu możemy patrzeć na koncept o nazwie Argento Vivo jak na protoplastę Hondy S2000.

1995 Honda Argento Vivo
1995 Honda Argento Vivo
Arkadiusz Gabrysiak

15.07.2011 | aktual.: 07.10.2022 18:02

Zalogowani mogą więcej

Możesz zapisać ten artykuł na później. Znajdziesz go potem na swoim koncie użytkownika

W 1995 roku włoskie studio Pininfarina zaprojektowało dla Hondy sportowego roadstera, który prezentował się bardzo efektownie. Z perspektywy czasu możemy patrzeć na koncept o nazwie Argento Vivo jak na protoplastę Hondy S2000.

Prezentowany koncept był klasycznym roadsterem. Niska i szeroka sylwetka została zaakcentowana agresywnym pasem przednim z wąskimi reflektorami i wykończona w górnej części polerowanym aluminium. Na podobny zabieg zdecydowano się kilka lat później w limitowanych edycjach hipersamochodu naszych czasów - mowa oczywiście o Bugatti Veyronie. W koncepcyjnej Hondzie pozostałe panele w granatowym kolorze zostały wykonane z włókna szklanego.

1995 Honda Argento Vivo
1995 Honda Argento Vivo

Prototyp Agrento Vivo był wyposażony w twardy, składany dach, silnik z przodu i napęd na tylną oś . Pod maską znalazło się miejsce dla 5-cylindrowej, 2,5-litrowej jednostki benzynowej rozwijającej 190 KM i około 240 Nm momentu obrotowego.

We wnętrzu projektanci Pininfariny zdecydowali się na najszlachetniejsze materiały - dominowały tutaj skóra, aluminium i drewno, a wszystko to połączone w subtelny i wyrafinowany sposób, tak że przebywanie w tym zwracającym na siebie uwagę pojeździe należało do przyjemności. Na brak wrażeń z całą pewnością nie mógł narzekać kierowca, gdyż 190 KM, napęd na tył i jedynie 1240 kg masy musiało przysparzać sporo frajdy z jazdy.

1995 Honda Argento Vivo
1995 Honda Argento Vivo

Warto wspomnieć, że Hondzie ten prototyp nie przypadł do gustu, jednak spodobał się Sułtanowi Brunei, który do swojej kolekcji zamówił aż 5 Hond Argento Vivo. Jednak bogaty klient zażądał kilku zmian - zawieszenie, hamulce, skrzynia biegów oraz 7,3-litrowy silnik AMG w układzie V12 zostały zapożyczone z pojazdów Mercedesa.

  • 1995 Honda Argento Vivo
  • 1995 Honda Argento Vivo
  • 1995 Honda Argento Vivo
  • 1995 Honda Argento Vivo
  • 1995 Honda Argento Vivo
  • 1995 Honda Argento Vivo
  • 1995 Honda Argento Vivo
  • 1995 Honda Argento Vivo
  • 1995 Honda Argento Vivo
  • 1995 Honda Argento Vivo
[1/10] 1995 Honda Argento Vivo

Źródło: CarstylingDiseno ArtS2K Blog

Źródło artykułu:WP Autokult
Komentarze (0)