1993 Hyundai HCD‑II [zapomniane koncepty]
Rok po premierze prototypu Hyundaia HCD-I, koreański producent na salonie samochodowym w Detroit w 1993 roku zaprezentował ewolucję tego modelu - koncept HCD-II, który był sportowym coupe w pełnym tego słowa znaczeniu.
23.07.2011 | aktual.: 07.10.2022 18:04
Zalogowani mogą więcej
Możesz zapisać ten artykuł na później. Znajdziesz go potem na swoim koncie użytkownika
Rok po premierze prototypu Hyundaia HCD-I, koreański producent na salonie samochodowym w Detroit w 1993 roku zaprezentował ewolucję tego modelu - koncept HCD-II, który był sportowym coupe w pełnym tego słowa znaczeniu.
W odróżnieniu od konceptu HCD-I z dachem typu targa, prezentowany model miał zamknięte nadwozie klasycznego coupe. Pod względem stylistycznym samochód nie różni się zbytnio od swojego poprzednika, jednak jego sylwetkę trochę wygładzono i uspokojono zaokrąglonymi liniami, która nadają prezentowanemu pojazdowi bardziej dorosłego i wyrafinowanego wyglądu.
Pod względem mechanicznym koncept HCD-II bazował na zaprezentowanym rok wcześniej prototypie. Samochód wyposażono w 2,0-litrowy silnik benzynowy, który generował około 150 KM. Moc ta była rozdzielana na wszystkie 4 koła, które wyposażono także w hamulce tarczowe i system ABS. Nad bezpieczeństwem pasażerów czuwał m.in. system kontroli trakcji oraz dwie poduszki powietrzne.
We wnętrzu zaaranżowano unikatowy rozkład siedzeń, gdyż samochód był 3-osobowy. Z przodu tradycyjnie zainstalowano dwa fotele, natomiast za siedzeniem pasażera umiejscowiono niewielkie siedzisko dla trzeciego osobnika, który siedząc prawie bokiem do kierunku jazdy, nie miał zbyt komfortowych warunków podróżowania. Kabinę wyposażono także w dobrej jakości system audio oraz system klimatyzacji.
Jak możemy zauważyć, koncept HCD-II był bezpośrednią bazą do stworzenia Hyundaia Coupe, który pojawił się na rynku w 1996 roku. Model ten wygląda bardzo dobrze, jednak koncept HCD-II prezentuje się znacznie lepiej i szkoda, że koreański producent nie zdecydował się wprowadzić na rynek konceptu HCD-II w niezmienionej formie.
Źródło: Hyundai • Diseno Art