1991 GM Chronos [zapomniane koncepty]

W 1991 roku Pininfarina postanowiła podziękować gigantowi GM za dotychczasową owocną współpracę. Wypadało więc zorganizować jakiś prezent. A ponieważ to Pininfarina, nie mógł to być zwykły podarek. Włoskie studio specjalnie dla GM zaprojektowało i stworzyło prototypowy pojazd o nazwie Chronos.

1991 GM Chronos
1991 GM Chronos
Arkadiusz Gabrysiak

27.05.2011 | aktual.: 07.10.2022 17:49

Zalogowani mogą więcej

Możesz zapisać ten artykuł na później. Znajdziesz go potem na swoim koncie użytkownika

W 1991 roku Pininfarina postanowiła podziękować gigantowi GM za dotychczasową owocną współpracę. Wypadało więc zorganizować jakiś prezent. A ponieważ to Pininfarina, nie mógł to być zwykły podarek. Włoskie studio specjalnie dla GM zaprojektowało i stworzyło prototypowy pojazd o nazwie Chronos.

Pojazd zaprezentowano po raz pierwszy w ojczyźnie GM, a konkretnie w mieście, które jest kolebką amerykańskiej motoryzacji - Detroit. Stylistyka samochodu może się podobać - są to tradycyjne, smukłe kształty rasowego coupe. Co więcej, pojazd miał zdejmowany ręcznie, twardy dach, dzięki czemu szybko można było go przekształcić w roadstera.

1991 GM Chronos
1991 GM Chronos

Przeglądając fotografie i wizualizacje tego konceptu w Sieci, można zauważyć, że żółty egzemplarz delikatnie różni się przednimi reflektorami od pozostałych. Powodem jest najprawdopodobniej to, że na początku Pininfarina zbudowała jedynie model pojazdu, a następnie skonstruowano w pełni działający samochód, w którym zdecydowano się na lekko zmodyfikowany pas przedni.

Chronos powstał na bazie najszybszego sedana swoich czasów - (Opla) Lotusa Omegi. Nic więc dziwnego, że pod maską Chronosa znalazł się ten sam silnik. Był to 6-cylindrowy motor o pojemności 3,6 litra. Generował on około 380 KM, co pozwalało temu lżejszemu od Lotusa Omegi pojazdowi osiągnąć 300 km/h.

1991 GM Chronos
1991 GM Chronos

Przyśpieszenie od 0-100 km/h nie zostało podane do wiadomości, jednak jeżeli Lotus Omega osiągał tę wartość w około 5,4 sekundy, to przyspieszenie Chronosa musiało oscylować w granicach 5 sekund. Napęd, jak na rasowy samochód sportowy przystało, był przekazywany na oś tylną.

  • 1991 GM Chronos
  • 1991 GM Chronos
  • 1991 GM Chronos
  • 1991 GM Chronos
  • 1991 GM Chronos
  • 1991 GM Chronos
[1/6] 1991 GM Chronos

Źródło: Diseno ArtPininfarinaBestiales

Źródło artykułu:WP Autokult
Komentarze (0)