1991 BMW Nazca C2 [zapomniane koncepty]
Zgodnie z obietnicą dzisiaj prezentuję ewolucję konceptu BMW Nazca M12 – model o oznaczeniu Nazca C2. Podobnie jak poprzednik został on zaprojektowany przez włoskie studio ItalDesign z Giugiaro na czele.
10.05.2011 | aktual.: 07.10.2022 17:44
Zalogowani mogą więcej
Możesz zapisać ten artykuł na później. Znajdziesz go potem na swoim koncie użytkownika
Zgodnie z obietnicą dzisiaj prezentuję ewolucję konceptu BMW Nazca M12 – model o oznaczeniu Nazca C2. Podobnie jak poprzednik został on zaprojektowany przez włoskie studio ItalDesign z Giugiaro na czele.
Pojazd w dużej mierze przypomina koncept M12. Nowa odsłona została lekko przestylizowana, poszerzona i odchudzona, a z tyłu dodano spoiler. Jednak największym wyróżnikiem C2 jest zmodyfikowany przód pojazdu, który dzięki nowym, podłużnym reflektorom umiejscowionym po dwóch stronach charakterystycznego grilla BMW, wygląda teraz bardziej agresywnie.
ItalDesign zdecydowało się na budowę trzech egzemplarzy C2. Dwa z nich to zamknięte wersje coupe, natomiast trzeci, najbardziej ekstremalny, był wariantem Spider.
Nazcę C2 wyposażono w tę samą jednostkę napędową co M12 – 5,0-litrowy silnik V12. Jednak w tym przypadku motor został najpierw podrasowany przez Alpinę, dzięki czemu generował około 350 KM (niektóre źródła mówią nawet o 385 KM). Przy tym wszystkim pojazd był także lżejszy o 100 kg od M12. Ważył bowiem około 1000 kg.
Pozwalało to na osiągnięcie pierwszych 100 km/h w około 3,7 sekundy, a prędkość maksymalna wersji coupe oscylowała w granicach 330 km/h. Natomiast nieliczni, którzy mogli przejechać się wersją Spider, poczuli wiatr we włosach przy maksymalnej prędkości 300 km/h.
Niestety, podobnie jak M12, tak i koncept C2 nigdy nie wszedł do produkcji. Szkoda, bo włoska stylistyka i niemiecka technologia mogły narobić sporo szumu wśród supersamochodów tamtych czasów.
BMW Nazca C2 And M12 - Italdesign Giugiaro - Original Video
Źródło: ItalDesign • Top Speed