1990 Bugatti ID 90 [zapomniane koncepty]
Rok przed debiutem Bugatti EB110, Giugiaro wraz ze swoim studiem ItalDesign przedstawił swoją propozycję supersamochodu marki Bugatti, która jak widać wpłynęła w pewnym stopniu na ostateczny wygląd modelu EB110.
14.07.2011 | aktual.: 07.10.2022 18:01
Zalogowani mogą więcej
Możesz zapisać ten artykuł na później. Znajdziesz go potem na swoim koncie użytkownika
Rok przed debiutem Bugatti EB110, Giugiaro wraz ze swoim studiem ItalDesign przedstawił swoją propozycję supersamochodu marki Bugatti, która jak widać wpłynęła w pewnym stopniu na ostateczny wygląd modelu EB110.
Jak na pojazd sportowy przystało, Giugiaro zdecydował się tu na klasyczną sylwetkę z w miarę krótką i opływową maską, szklaną kopułą otaczającą dwuosobową kabinę oraz wysoko zakończony tył pojazdu, którego kontur zlewała się z opadającą linią dachu. W tylnej części nadwozia rozmieszczono dużą ilość wlotów, których zadaniem było dostarczanie powietrza do centralnie umiejscowionej jednostki napędowej.
Miał to być 3,5-litrowy motor benzynowy w układzie V12, który dzięki czterem turbosprężarkom miał generować wystarczającą ilość mocy. Niestety dokładne dane nie zostały podane do wiadomości, jednak napęd miał być przekazywany na wszystkie 4 koła, a prędkość maksymalna została oszacowana na około 280 km/h.
Giugiaro zaprezentował swój projekt ówczesnemu szefostwu Bugatti, jednak nie spotkał on się z aprobatą zarządzających francuską marką. W 1991 roku światło dzienne ujrzał natomiast model EB110, w którym możemy dopatrzyć się kilku podobieństw do prezentowanego konceptu ID 90. Giugiaro jednak nie wyrzucił swoich szkiców do kosza i w 1991 roku zaprezentował prototyp BMW Nazca M12, na który można patrzeć jak na ewolucję konceptu Bugatti ID 90.
Źródło: Diseno art • Supercars