125 ccm na kat. B: Honda i Suzuki
24 sierpnia zaczyna obowiązywać przepis, mówiący o możliwości prowadzenia jednośladów o pojemności do 125 ccm w ramach prawa jazdy kat. B (dla osób posiadających dokument od minimum 3 lat). Jaki motocykl wybrać? Rozpoczynamy cykl prezentacji nowości producentów w tym segmencie. Startujemy z markami Honda i Suzuki.
04.08.2014 | aktual.: 08.10.2022 09:10
Zalogowani mogą więcej
Możesz zapisać ten artykuł na później. Znajdziesz go potem na swoim koncie użytkownika
Dzięki nowym przepisom posiadacze prawa jazdy kat. B od co najmniej trzech lat, jeszcze w tym sezonie, będą mogli prowadzić motocykle i skutery o pojemności do 125 ccm. To bardzo istotna zmiana dla całego rynku jednośladów i dla wszystkich użytkowników dróg. Jednoślady w codziennym ruchu drogowym będą bardziej powszechne, droga do pracy stanie się krótsza, parkowanie bezproblemowe, a emisja spalin niższa. W tym materiale oraz następnych z cyklu będą prezentowane tylko nowości (lub odświeżone modele wydane w bieżącym lub 2013 roku) z ofert poszczególnych producentów.
Honda - skutery
Zacznijmy od skuterów. Pierwszy z nich to PCX125. Jako największą zaletę tego skutera producent wskazuje jego funckjonalność: przestronne schowki, w tym ten pod siedzeniem, w którym kierowca może umieścić integralny kask, stopniowane siedzenie czy pełne oświetlenie w technologii LED. PCX 125 można nabyć za kwotę 12 900 zł.
Warty wspomnienia jest również Vision110, dostępny od 9 900 zł. Ten czterosuwowy skuter, stworzony do codziennych przejażdżek, ma wyróżniać się wysoką funkcjonalnością i prostotą obsługi. Producent deklaruje bardzo niskie spalanie na poziomie 1,9l/100km. Wśród atutów Honda wskazuje również pojemne schowki.
Kolejną propozycją jest SH Mode 125, który ma być szybkim, praktycznym i stylowym środkiem transportu miejskiego. Skuter ten możemy nabyć za 12 500 zł.
Pochodzący z tej samej rodziny SH125i ma wyróżniać się charakterystycznymi 16' kołami o aluminiowych obręczach. Honda deklaruje również, że SH125i to najtańszy jak dotąd skuter, posiadający system ABS. Cena skutera wynosi 12 200 zł.
Honda - motocykle
Na początek, przedstawiciel klasy super sport, czyli CBR125R. Od swojego debiutu w 2004 roku, CBR125R jest dla wielu ideałem pierwszego motocykla sportowego, stanowi również świetny wstęp do przygody z innymi, większymi maszynami z gamy CBR. Cena motocykla to 13 900 zł.
Kolejnym motocyklem jest CBF125 - miejski naked. Producent deklaruje spalanie na poziomie 1,8 l/100 km. CBF można kupić, wydając kwotę 9000 zł (model z 2013). Za kwotę 9600 zł dostaniemy już egzemplarz z 2014 roku Tak się składa, że akurat testujemy ten model - wszelkie pytania możecie zadawać w naszym AMA.
Ofertę zamyka dość oryginalny MSX125 (Mini Street X-treme 125), nawiązujący do tradycji legendarnej Hondy Monkey, która zadebiutowała w 1963 roku. Motocykl można kupić za 12 900 zł.
Suzuki - skutery
Koncepcja zgodnie z którą powstał Suzuki Burgman oparta jest na założeniach produkcji luksusowych i komfortowych miejskich skuterów. Burgman 125 silnikiem o pojemności 125 ccm. Chłodzona cieczą jednostka napędowa współpracuje z przekładnią CVT. Jako zaletę tego skutera producent wskazuje siedzenie Burgmana 125, które jest położone na najniższej wysokości (735mm) w swojej klasie co wraz z ergonomicznie ukształtowaną podłogą i wąską przednią częścią siedzenia ma ułatwiać pewne podparcie nogą po zatrzymaniu skutera. Wersja bez ABS kosztuje 17 000 zł, a z ABS - 18 900 zł.
Suzuki - motocykle
Dla osób, które preferują użytkowanie jednośladu z manualną skrzynią biegów, Suzuki oferuje model VanVan. VanVan 125 ze swoim charakterystycznym wyglądem ma być zaproszeniem do relaksującej jazdy przed siebie. Producent wskazuje, że szerokie siedzisko, szeroka kierownica i duży rozstaw osi mają zapewnić wysoki poziom komfortu w czasie podróży. Szerokie opony o wysokim profilu wraz z miękkim zawieszeniem mają dodatkowo uzupełnić opis wygodnego, uniwersalnego motocykla do codziennej jazdy. Model VanVan dostaniemy za 16 500 zł.