Zrobili testy zderzeniowe pickupów. Żaden nie otrzymał najwyższej oceny
IIHS opublikował nowe wyniki testów zderzeniowych, które pokazują, że ciężarówki średniej wielkości mają trudności z ochroną pasażerów na tylnych siedzeniach podczas zderzeń czołowych.
30.06.2023 17:59
Zalogowani mogą więcej
Możesz zapisać ten artykuł na później. Znajdziesz go potem na swoim koncie użytkownika
W rzeczywistości, z pięciu testowanych pickupów, w tym chevy colorado, ford ranger, jeep gladiator, nissan frontier i toyota tacoma, żaden nie otrzymał najwyższej oceny "dobry". Raport IIHS z zeszłego miesiąca wykazał podobne wyniki dla kompaktowych samochodów osobowych.
2022 Nissan Frontier crew cab updated moderate overlap front IIHS crash test
Oceny bezpieczeństwa IIHS są podzielone na cztery kategorie. Dobra ocena jest najlepszą dostępną, a następnie są: akceptowalna, marginalna i słaba. Z pięciu pickupów frontier spisał się najlepiej, zdobywając akceptowalną ocenę. Następnie ranger uzyskał ocenę marginalną, a colorado, gladiator i tacoma uzyskały oceny słabe.
Słabe oceny w segmencie samochodów ciężarowych średniej wielkości wynikają z braku ochrony pasażerów z tyłu, w przeciwieństwie do pasażerów na przednich siedzeniach. "Częstym problemem było to, że głowa manekina pasażera z tyłu niebezpiecznie zbliżała się do oparcia przedniego siedzenia, a w wielu przypadkach pomiary manekina wskazywały na ryzyko obrażeń szyi lub klatki piersiowej" — powiedział prezes IIHS David Harkey. "Wszystko to mówi nam, że pasy bezpieczeństwa z tyłu wymagają poprawy."