Zenos E10 S - daleki krewny Caterhama
Firma Zenos przedstawiła wzmocnioną wersję modelu E10.
02.09.2014 | aktual.: 08.10.2022 09:06
Zalogowani mogą więcej
Możesz zapisać ten artykuł na później. Znajdziesz go potem na swoim koncie użytkownika
Nowa odmiana E10 S z 2-litrowego silnika EcoBoost rozwija 253 KM i 400 Nm. To około 50 KM i 190 Nm więcej niż w standardowym E10. Poprawa parametrów silnika to także lepsze osiągi. Zenos E10 S rozpędza się do 100 km/h w około 4 s. Świetne osiągi zapewniane są nie tylko dzięki jednostce napędowej, ale także zwartej, lekkiej konstrukcji. Nadwozie Zenosa to monokokpit zbudowany z użyciem aluminium i kompozytu węglowego.
Ojcem samochodu jest Ansar Ali, były szef Caterhama. W filozofii budowy E10 S widać wyraźną inspirację autami brytyjskiego klasycznego producenta. Lekkie, otwarte nadwozie, mocny silnik - przepis na sukces? Do tego cena, która nie jest odstraszająca. Za mocnego E10 S Zenos chce 29 995 funtów (160 tys. zł). Za 32 995 funtów dostaniemy wersję uzbrojoną w pakiet torowy: szperę, 6-biegową przekładnię (standardowo 5 biegów), kompozytowe fotele, 4-punktowe sportowe pasy bezpieczeństwa, regulowane zawieszenie, boczne wzmocnienia konstrukcji i kierownicę z systemem szybkiego demontażu.