Zenos E10 – oficjalna premiera
Były szef Caterhama – Ansar Ali – założył firmę Zenos Cars i właśnie zaprezentowano pierwszy projekt tego niewielkiego producenta – E10.
10.01.2014 | aktual.: 08.10.2022 09:48
Zalogowani mogą więcej
Możesz zapisać ten artykuł na później. Znajdziesz go potem na swoim koncie użytkownika
O projekcie E10 pisaliśmy jeszcze w zeszłym roku, jednak wtedy dysponowaliśmy szczątkowymi informacjami i pojedynczymi teaserami. Dziś wiemy już prawie wszystko o tym pojeździe. Zgodnie z zapowiedziami, Zenos E10 to niewielki i lekki pojazd sportowy z otwartym nadwoziem, który w swoim spartańskim wnętrzu pomieści dwie osoby.
W konstrukcji Zenosa E10 wykorzystano głównie aluminium i włókno węglowe, dzięki czemu masa pojazdu wynosi jedynie 650 kg. Źródłem napędu jest centralnie umiejscowiony silnik konstrukcji Forda – 2,0-litrowy motor benzynowy generujący 200 KM i 210 Nm momentu obrotowego. Według zapewnień, Zenos E10 osiągnie pierwsze 96 km/h w 4,5 sekundy, a wskazówka prędkościomierza zatrzyma się przy 217 km/h.
Napęd na tylne koła przekazywany jest przy pomocy 5-stopniowej skrzyni manualnej, jednak opcjonalnie dostępna będzie również przekładnia 6-biegowa (również manualna). Klienci będą mogli doposażyć pojazd w mechanizm różnicowy o ograniczonym poślizgu.
Zenos planuje produkować około 200 egzemplarzy modelu E10 rocznie, a ceny będą startować od 24 995 funtów. Dodatkowo pierwsze 75 sztuk będzie edycją specjalną zawierającą dodatkowe wyposażenie warte 5755 funtów: mechanizm różnicowy o ograniczonym poślizgu, felgi aluminiowe OZ, wyjmowaną kierownicę i ogrzewanie kończyn dolnych. Pojazd w edycji specjalnej będzie kosztował 28 955 funtów, a więc teoretycznie klienci zaoszczędzą 1755 funtów.