Zdjęcia szpiegowskie MG3 - Chińczycy wkraczają do europejskiego segmentu B

MG Motor, brytyjski producent należący do chińskiej firmy SAIC, sprzedaje w Europie tylko jeden model, balansujący pomiędzy klasami C i D. W przyszłym roku do oferty dołączy miejski MG3.

Zdjęcia szpiegowskie MG3 - Chińczycy wkraczają do europejskiego segmentu B
Wojciech Kaczałek

27.07.2012 | aktual.: 07.10.2022 20:45

Zalogowani mogą więcej

Możesz zapisać ten artykuł na później. Znajdziesz go potem na swoim koncie użytkownika

MG Motor to spółka należąca SAIC (Shanghai Automotive Industry Corporation), która powstała w 2006 roku na gruzach zasłużonej firmy MG Cars.

Chińczycy chcą odbudować markę w Europie, zaczynając oczywiście od rynku brytyjskiego. Na razie sprzedają tylko MG6 w wersjach GT (liftback) i Magnette (sedan), model bazujący na już wiekowym Roverze 75.

Gama producenta na rynku chińskim jest bogatsza, obejmuje również kompakt MG5 i miejskie auto MG3. Oba samochody, po wprowadzeniu szeregu modyfikacji, trafią w przyszłym roku do sprzedaży w Wielkiej Brytanii. Mniejszy MG3, który ma rywalizować z takimi modelami, jak Ford Fiesta czy Opel Corsa, właśnie został przyłapany na testach. Szpiegowskie zdjęcia auta trafiły do mediów.

Pojazd wywodzi się od konceptu MG Zero, pokazanego w 2010 roku w Pekinie. W stosunku do niego i znanej już wersji chińskiej, europejski MG3 będzie miał inną atrapę chłodnicy i zmodyfikowany zderzak. Poprawione zostanie zawieszenie, a w kabinie mają się pojawić lepsze materiały wykończeniowe. Do napędu auta posłużą benzynowe silniki o pojemności 1,3 (89 KM) oraz 1,5 l (135 KM).

Sprzedaż MG3 na Starym Kontynencie miała się rozpocząć jeszcze w tym roku. Chińczycy chyba wreszcie się zorientowali, że w Europie trudno sprzedawać nawet tanie auta, jeśli nie reprezentują odpowiedniej jakości. Dobrym sygnałem są wyniki testów zderzeniowych Euro NCAP, w których MG6 i Geely Emgrand EC7 zdobyły po cztery gwiazdki.

  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
[1/5]

Źródło: CarnewschinaWorldcarfans

Źródło artykułu:WP Autokult
Komentarze (0)