Rdzewieją na potęgę. Szwedzi opublikowali ranking marek
Zabezpieczenie antykorozyjne to temat, który średnio interesuje pierwszego właściciela, za to kolejnych już bardzo. Które marki najlepiej radzą sobie z zębem czasu (i korozji)? Szwedzki magazyn "Vi Bilägare" postanowił to sprawdzić.
18.01.2024 | aktual.: 11.12.2024 15:18
Zalogowani mogą więcej
Możesz zapisać ten artykuł na później. Znajdziesz go potem na swoim koncie użytkownika
Szwecja nie słynie z łagodnego klimatu, co nierzadko odbija się na stanie blacharskim wykorzystywanych tam aut. Nic więc dziwnego, że jedne z najbardziej drobiazgowych badań dotyczących poziomu zabezpieczenia antykorozyjnego pojazdów, są dziełem właśnie szwedzkiego magazynu "Vi Bilägare".
Zobacz także
W najnowszym zestawieniu badacze skupili się na takich kwestiach jak grubość lakieru i poziom ochrony, jaki on zapewnia, zabezpieczenia profili wewnętrznych, elementów zawieszenia i konstrukcji nadwozia, a także stan ww. elementów po testach długodystansowych.
Tak powstał ranking pokazujący, które marki oferują obecnie najlepszy poziom fabrycznego zabezpieczenia antykorozyjnego. Wyniki, w kolejności od najlepszego do najgorszego znajdziecie poniżej.
- Porsche – 5 punktów
- Jaguar – 4,7
- Nio – 4,5
- BMW – 4,1
- Audi – 4,0
- Mini – 4,0
- Mercedes – 3,9
- Renault – 3,7
- Volkswagen – 3,6
- Seat – 3,6
- Dacia – 3,5
- Tesla – 3,4
- Škoda – 3,4
- Lexus – 3,3
- Średnia – 3,1
- Alfa Romeo – 3,0
- BYD – 3,0
- Cupra – 3,0
- Polestar – 3,0
- Volvo – 3,0
- Kia – 2,9
- Hyundai – 2,9
- Nissan – 2,7
- Peugeot – 2,6
- Opel – 2,6
- Jeep – 2,5
- MG – 2,5
- Citroën – 2,4
- Mazda – 2,3
- Ford – 2,2
- Toyota – 2,2
- DS – 2,0
- Fiat – 2,0
- Hongqi – 2,0
- Lynk&Co – 2,0
- Mitsubishi – 2,0
- Range Rover – 2,0
- Subaru – 2,0
- Suzuki – 2,0
- Honda – 1,8
Marką, która najbardziej zaskakuje, szczególnie ze szwedzkiego punktu widzenia, jest Volvo. To, podobnie jak Polestar uplasowało się poniżej średniej. Smutne, szczególnie gdy weźmiemy pod uwagę, że nadwozia dawnych modeli Volvo uchodziły w powszechnym mniemaniu za niemal niezniszczalne.
Jak widać, najlepiej wypadły przede wszystkim niemieckie marki premium. W czołówce znajdziemy zarówno Porsche, jak i BMW, Audi czy Mercedesa. Niespodzianką jest też obecność chińskiego Nio. Najlepszą marką nie-premium okazało się natomiast Renault. Nieźle, jak na budżetowego producenta wypadła też Dacia sklasyfikowana wyżej niż Tesla czy Lexus.
Z kolei najsłabiej poradzili sobie producenci z Azji. Wszystkie trzy marki zamykające stawkę pochodzą z Japonii. To Subaru, Suzuki i Honda.