Wyścigowe Audi RS 3 LMS dla klientów TCR

W dniu premiery nowego Audi RS 3 zadebiutowała również wyścigowa odmiana dla zewnętrznych klientów, którzy planują startować w wyścigach samochodów turystycznych, m. in. w TCR.

TCR International Series to coraz atrakcyjniejsza dla producentów platforma do promowania swoich modeli, choć jak na ironię w tych wyścigach nie biorą udziału zespoły fabryczne. Do stawki wchodzi Audi ze swoim klienckim modelem RS 3. To już trzecia marka Volkswagen AG, która dostarcza samochody zawodnikom TCR.
TCR International Series to coraz atrakcyjniejsza dla producentów platforma do promowania swoich modeli, choć jak na ironię w tych wyścigach nie biorą udziału zespoły fabryczne. Do stawki wchodzi Audi ze swoim klienckim modelem RS 3. To już trzecia marka Volkswagen AG, która dostarcza samochody zawodnikom TCR.
Marcin Łobodziński

01.10.2016 | aktual.: 01.10.2022 21:52

Zalogowani mogą więcej

Możesz zapisać ten artykuł na później. Znajdziesz go potem na swoim koncie użytkownika

Audi RS 3 LMS stanie w szranki z Seatem Leonem - obecnie najlepszym samochodem w stawce - Volkswagenem Golfem GTI, Hondą Civic, a także zamykającymi stawkę Oplem Astrą, Fordem Focusem i Alfą Romeo Giuliettą. Teoretycznie do tej serii wozy dostarcza również Subaru i Peugeot, ale na razie klienci nie korzystają z tych konstrukcji, przynajmniej nie w światowej lidze. Ogólnie na całym świecie maszyny w tej specyfikacji startują również w pucharach krajowych.
Audi RS 3 LMS stanie w szranki z Seatem Leonem - obecnie najlepszym samochodem w stawce - Volkswagenem Golfem GTI, Hondą Civic, a także zamykającymi stawkę Oplem Astrą, Fordem Focusem i Alfą Romeo Giuliettą. Teoretycznie do tej serii wozy dostarcza również Subaru i Peugeot, ale na razie klienci nie korzystają z tych konstrukcji, przynajmniej nie w światowej lidze. Ogólnie na całym świecie maszyny w tej specyfikacji startują również w pucharach krajowych.
Zgodnie z regulaminem technicznym, pakiet aerodynamiczny stanowi sporą część samochodu, ale nie jest na tyle rozbudowany, by nie rozpoznać modelu drogowego (patrz DTM). Tylne skrzydło to główny element. Nie może być umieszczone wyżej od linii dachu, a jego tylna krawędź nie może być oddalona od środka tylnej piasty koła dalej niż na 1050 mm.
Zgodnie z regulaminem technicznym, pakiet aerodynamiczny stanowi sporą część samochodu, ale nie jest na tyle rozbudowany, by nie rozpoznać modelu drogowego (patrz DTM). Tylne skrzydło to główny element. Nie może być umieszczone wyżej od linii dachu, a jego tylna krawędź nie może być oddalona od środka tylnej piasty koła dalej niż na 1050 mm.
Silnik nie musi pochodzić dokładnie z modelu, który jest przygotowywany. Wyścigowy ma pojemność 2 litrów i turbodoładowanie. Osiąga moc około 330 KM i 410 Nm momentu obrotowego. Audi nie zdradziło jakiej przekładni użyją, ale na zdjęciach widać, że prawdopodobnie będzie to seryjna skrzynia S tronic.
Silnik nie musi pochodzić dokładnie z modelu, który jest przygotowywany. Wyścigowy ma pojemność 2 litrów i turbodoładowanie. Osiąga moc około 330 KM i 410 Nm momentu obrotowego. Audi nie zdradziło jakiej przekładni użyją, ale na zdjęciach widać, że prawdopodobnie będzie to seryjna skrzynia S tronic.
Samochód będzie można oglądać na torach od przyszłorocznego sezonu. Tymczasem zapraszam do śledzenia tegorocznych, niezwykle interesujących rozgrywek.
Samochód będzie można oglądać na torach od przyszłorocznego sezonu. Tymczasem zapraszam do śledzenia tegorocznych, niezwykle interesujących rozgrywek.
Seria TCR jest nie tylko atrakcyjna dla producentów, ale także dla kibiców. Jeżeli jeszcze nie oglądaliście wyścigu TCR, to serdecznie zapraszam, pod warunkiem, że lubicie ostrą walkę na torze. Wyścigi na żywo można oglądać na oficjalnym kanale TCR International Series. Rywalizację na torze Sepang możecie zobaczyć już teraz, na żywo.
Seria TCR jest nie tylko atrakcyjna dla producentów, ale także dla kibiców. Jeżeli jeszcze nie oglądaliście wyścigu TCR, to serdecznie zapraszam, pod warunkiem, że lubicie ostrą walkę na torze. Wyścigi na żywo można oglądać na oficjalnym kanale TCR International Series. Rywalizację na torze Sepang możecie zobaczyć już teraz, na żywo.
Obraz
Obraz
Obraz
Obraz
Obraz
Obraz
Źródło artykułu:WP Autokult
Komentarze (0)