Wyścigowa Toyota GR Supra GT4 w sprzedaży od 2020 roku
Toyota GAZOO Racing wprowadzi do sprzedaży specjalną wersję Supry przygotowaną z myślą o zespołach prywatnych w seriach wyścigowych. Poza mocniejszym silnikiem, innym wydechem oraz lepszym układem hamulcowym, auto dostało m.in. imponujący i jedyny w swoim rodzaju pakiet ospojlerowania.
31.10.2019 | aktual.: 22.03.2023 17:31
Zalogowani mogą więcej
Możesz zapisać ten artykuł na później. Znajdziesz go potem na swoim koncie użytkownika
Toyota zapowiedziała rozpoczęcie sprzedaży GR Supry GT4 od marca 2020 roku. Auto powstało z myślą o torze i nie będzie miało homologacji drogowej. Z zewnątrz wyróżnia się przede wszystkim pokaźnymi zderzakami, dyfuzorami i potężnym spojlerem. Po solidnej kuracji odchudzającej wyjściowa masa pojazdu wynosi 1360 kg, czyli o ok. 130 kg mniej niż wersji drogowej.
Pod maską znajduje się 3-litrowa, 6-cylindrowa jednostka z turbiną Twin-Scroll, która generuje 430 KM i aż 650 Nm maksymalnego momentu obrotowego. Do współpracy z silnikiem wybrano 7-biegową, sportową skrzynię automatyczną z łopatkami, a moc na tylne koła przekazywana jest za pośrednictwem mechanizmu różnicowego o ograniczonym poślizgu. Wyczynowy układ wydechowy zaprojektowała firma Akrapovic.
W środku oczywiście nie znajdziemy nawigacji czy podgrzewanych foteli, a o bezpieczeństwo kierowcy dba stalowa klatka bezpieczeństwa zgodna z wymogami FIA i sześciopunktowe pasy bezpieczeństwa. Kierowca została wymieniona na profesjonalną, a panel instrumentów z wyświetlaczem przyozdobiono włóknem węglowym.
Dzięki zmianie układu hamulcowego, kierowca nie będzie musiał się martwić o późne hamowanie przed zakrętem – na przedniej osi znajdują się tarcze 390 mm uzbrojone w 6-tłoczkowe zaciski, natomiast z tyłu – 355 mm z zaciskami 4-tłoczkowymi. Podobnie jak w drogowej wersji, w przednim zawieszeniu znajdziemy kolumny MacPhersona, a z tyłu zawieszenie wielowahaczowe. Z przodu i z tyłu zamontowano regulowane amortyzatory KW ze sprężynami tej samej firmy.
Bez podatków oraz kosztów logistyki samochód kosztuje 175 tys. euro (ok. 750 tys. zł). W standardzie klienci dostaną 120-litrowy bak, system gaśniczy oraz podnośnik pneumatyczny. Za dopłatą Toyota oferuje czujniki skoku zawieszenia, system nawadniania dla kierowcy, podświetlany numer czy… tylną kamerę.