Wilk – Delta4x4 Amarok 2.0 BiTDI (2010)

Znana z przerabiania terenowych samochodów Delta4x4 postanowiła nieco zwiększyć możliwości pierwszego pick-upa Volkswagena – Amaroka.

Delta4x4 Amarok 2.0 BiTDI fot.1
Delta4x4 Amarok 2.0 BiTDI fot.1
Olgierd Lachowski

07.10.2010 | aktual.: 02.10.2022 21:46

Zalogowani mogą więcej

Możesz zapisać ten artykuł na później. Znajdziesz go potem na swoim koncie użytkownika

Znana z przerabiania terenowych samochodów Delta4x4 postanowiła nieco zwiększyć możliwości pierwszego pick-upa Volkswagena – Amaroka.

Delta4x4 nie podąża za ogólnie panującym trendem by przerabiać samochody terenowe na takie terenówki, dla których wyzwaniem staje się byle krawężnik. Ta firma stara się uwypuklić możliwości terenowe każdego przygotowanego przez siebie samochodu.

Amarok w języku Eskimosów znaczy „wilk”, a w ich mitologii oznacza wilka podróżującego bez towarzyszącej mu watahy, który atakuje samotnych łowców. Napędzany 2-litrowym „dieslem” z dwiema turbosprężarkami (BiTDI) Volkswagen może pochwalić się mocą 163 KM (na rynku polskim właśnie taka jest dostępna wersja silnikowa). Jak zapewnia producent, tak wyposażone auto będzie w stanie pokonać każdy teren.

Czyżby zatem ideał na czterech kołach..? Otóż nie – pracownicy Delty4x4 znaleźli jednak coś, co można jeszcze poprawić.

Chodzi tutaj przede wszystkim o prześwit, który ma niebagatelne znaczenie w przypadku walki z bezdrożami. Firma oferuje dwa stopnie tuningu. W pierwszym poziomie zawieszenie samochodu jest podwyższane o 40 mm, a do tego montowane są 18-calowe felgi (tak duże koła oferuje też Volkswagen). W drugim natomiast, oprócz podniesienia zawieszenia o 40 mm, instalowane są opony Mickey Thomson Baja o rozmiarze 275/70 R 18. To opony przeznaczone do jazdy w trudnym terenie. Montaż takich „gum” sprawi, że Amarok będzie wyższy o kolejne 50 mm.

Ostatnim dodatkiem jest komplet czterech reflektorów dalekosiężnych zainstalowanych na pałąku za kabiną.

Te proste, a jednocześnie skuteczne modyfikacje powinny zagwarantować, że konkurujący z autami japońskimi Volkswagen będzie sobie poczynał jeszcze śmielej w terenie.

Dane techniczne

Silnik i napęd:

  • Typ: R4, ZS
  • Ustawienie: Z przodu, wzdłużnie
  • Rozrząd: DOHC, 4 zawory na cylinder
  • Objętość skokowa: 1968 cmsup3/sup
  • Doładowanie: Dwie turbosprężarki
  • Moc maksymalna: 163 KM
  • Objętościowy wskaźnik mocy: 82,83 KM/l
  • Maksymalny moment obrotowy: 400 Nm
  • Napęd: Na wszystkie koła lub na tylne koła

Hamulce i koła:

  • Koła przednie: 18\
  • Koła tylne: 18\
  • Opony przednie: 275/70 R 18 Mickey Thomson Baja
  • Opony tylne: 275/70 R 18 Mickey Thomson Baja

Masy i wymiary:

  • Masa własna: 1883 kg
  • Stosunek masy do mocy: 11,55 kg/KM
  • Długość: 5254 mm
  • Szerokość: 1944 mm
  • Wysokość: 1924 mm (+ 90 mm)
  • Rozstaw osi: 3095 mm

Źródło: germancarscene

Źródło artykułu:WP Autokult
tuningVolkswagenLancia Delta
Komentarze (0)