Słynna amerykańska marka wraca. Już pokazano dwa modele
Scout powraca po 44-latach, prezentując dwa elektryczne koncepty. Amerykańską markę ożywił Volkswagen, który kilka lat temu nabył do niej prawa. Nie znajdziecie tu jednak technicznych podobieństw do aut z Wolfsburga.
25.10.2024 | aktual.: 25.10.2024 13:27
Zalogowani mogą więcej
Możesz zapisać ten artykuł na później. Znajdziesz go potem na swoim koncie użytkownika
Zarówno pickup Terra, jak i SUV Traveler bazują bowiem na technologii amerykańskiego Riviana, wyspecjalizowanego w elektrycznych terenówkach. Zresztą produkty Scouta, tak jak dawniej, będą na wskroś amerykańskie - produkowane w Ameryce i dla Amerykanów.
O jankeskim rodowodzie i charakterze świadczą też rozmiary. Zarówno Terra, jak i Traveler są wielkimi autami. Pierwszy mierzy aż 5821 mm długości i ma 3057 mm rozstawu osi. W drugim przypadku długość to 5280 mm, a rozstaw osi jest ten sam.
Dalsza część artykułu pod materiałem wideo
Oba auta są póki co konceptami, choć bliskimi wersji produkcyjnych. Scout nie zdradza na razie szczegółowych danych technicznych. Wiadomo jednak, że znajdziemy tu 800-woltową instalację elektryczną, a zasięg na jednym ładowaniu wyniesie nawet 560 km. Tradycyjnie dla amerykańskich elektryków, nie zabraknie też gniazd pozwalających na zasilanie zewnętrznych urządzeń - zarówno 120V, jak i 240V.
Scout podzielił się za to informacjami dotyczącymi ładowności i uciągu. Oba modele przewiozą po 910 kg i pociągną spore przyczepy - Traveler 3175 kg, a Terra 4535 kg. Równie imponująco wypadają dane dotyczące prześwitu (ponad 30 cm) i głębokości brodzenia (ponad 90 cm).
Więcej szczegółów technicznych poznamy bliżej rynkowej premiery. Jeśli wszystko pójdzie zgodnie z planem, auta będą gotowe w okolicach 2027 roku. Mają być produkowane w amerykańskiej fabryce Volkswagena.