Wheelsandmore GranTursimo MC Stradale Demonoxious (2013)

Mówi się już dużo o następcy Maserati GranTurismo, jednak firmy tuningowe ani myślą na razie rezygnować z modyfikowania tego samochodu. Ba, pojawiają się nowe propozycje tunerów – na przykład ta… ponad 600-konna maszyna.

Wheelsandmore GranTursimo MC Stradale Demonoxious (2013)
Olgierd Lachowski

23.05.2013 | aktual.: 13.10.2022 14:06

Zalogowani mogą więcej

Możesz zapisać ten artykuł na później. Znajdziesz go potem na swoim koncie użytkownika

Mówi się już dużo o następcy Maserati GranTurismo, jednak firmy tuningowe ani myślą na razie rezygnować z modyfikowania tego samochodu. Ba, pojawiają się nowe propozycje tunerów – na przykład ta… ponad 600-konna maszyna.

GranTurismo na rynku jest już ładnych parę lat, ale jego sylwetka nic a nic się nie postarzała. Styliści pracujący dla Maserati mają coś w rękach, że samochody firmy z logo w postaci trójzębu wyglądają zawsze świetnie. Choćby takie Ghibli czy Shamal – mają po 20 lat, a każdy za nimi na pewno nawet dziś się obejrzy. Swoją drogą maszyna o nazwie Shamal może znowu pojawić się niedługo na drogach.

GranTurismo jest od 2007 roku najbardziej sportowym modelem Maserati. Wcześniej, przez chwilę, tę rolę odgrywało MC 12, ale był to wóz z zupełnie innej bajki. Przy jego projektowaniu najważniejsze były osiągi na torze, a wersja drogowa była tylko dodatkiem.

Obraz

Obecnie najmocniejszą seryjną wersją modelu GranTurismo jest odmiana MC Stradale. W przeciwieństwie to MC 12 nowsze auto jest konstrukcją z nadwoziem coupé. Według Wheelsandmore „buda” GranTursimo jest tak ładna, że nic poza paskiem z nazwą firmy tuningowej jej nie potrzeba.

W notce prasowej warsztat tuningowy twierdzi, że seryjne felgi są bardzo ładne, jednak proponuje swoje 21-calowe obręcze. 6Sporz[sup]2[/sup] – tak nazywają się koła, mają z przodu szerokość 9,0”, z tyłu zaś są o 3,5” szersze. Niemcy proponują opony Hankook o rozmiarach 245/30 R 21 (przód) oraz 345/25 R 21 (tył).

Za sprawą nowego, w pełni regulowanego, sportowego zawieszenia GranTursimo stało się niższe i lepiej się prowadzi. Autu na pewno nie pomaga jednak spora masa własna.

Tutaj ciekawostka – z danych zawartych na stronie internetowej Maserati dowiadujemy się, że suchy wóz waży 1670 kg. No, to żadna ciekawostka. Bardziej interesujące jest to, że po zalaniu go wszystkimi płynami i zajęciu miejsca przez kierowcę maszyna waży tylko o 100 kg więcej. Dodam, że sam zbiornik paliwa ma 90 l objętości.

Obraz

Policzmy z grubsza. Zbiornik paliwa zalany w 90% (nakaz UE) to około 57 kg paliwa. Do tego dodajmy 20 kg różnych płynów (to i tak raczej zaniżona masa) oraz 7 kg unijnego bagażu. Razem 84 kg. Po odjęciu od 100 kg wyniku powyższych obliczeń wychodzi, że przeciętny kierowca Maserati waży 16 kg, czyli że jest to 2-letnie dziecko… Moim zdaniem minimalna waga GranTurismo  MC Stradale to 1850 kg.

Topowa wersja sportowej włoszki jest napędzana widlastą ósemką o objętości skokowej niespełna 4,7 l. Wolnossący motor dysponował do tej pory mocą 460 KM i maksymalnym momentem obrotowym 520 Nm.

Wszystko zmieniło się, gdy Wheelsandmore zainstalowało sportowy układ wylotowy, wstawiło filtry powietrza o zmniejszonych oporach wewnętrznych, zmodyfikowało oprogramowanie ECU, dodało międzystopniową chłodnicę powietrza doładowującego, a nade wszystko dołożyło sprężarkę mechaniczną. Teraz diabeł tkwiący pod maską pogania aż 666 KM mocy maksymalnej i 640 Nm momentu obrotowego!

Ponad 4,9-metrowe coupé do 100 km/h przyspieszało w 4,50 s i osiągało 303 km/h prędkości maksymalnej. Dodatkowe 200 KM sprawiło, że czas sprintu skrócił się do 3,80 s, a prędkość jest ograniczona elektronicznie do 320 km/h.

Obraz

Ciekawią mnie czasy przyspieszeń do wyższych prędkości – np. 160, 200 i 250 km/h. Za to nie ciekawi mnie cena tuningu, ale jestem pewien, że Wheelsandmore nie dało żadnej promocji na swoje usługi i części do modyfikacji demonicznej włoszki.

[press[Konkurencja

Dane techniczne

  • Typ: V8, 90supo/sup
  • Ustawienie: z przodu, wzdłużnie
  • Rozrząd: DOHC, 4 zawory na cylinder
  • Objętość skokowa: 4691 cmsup3/sup
  • Doładowanie: kompresor
  • Moc maksymalna: 666 KM
  • Objętościowy wskaźnik mocy: 141,97 KM/l (seryjny – 98,06 KM/l)
  • Maksymalny moment obrotowy: 640 Nm
  • Skrzynia biegów: 6-biegowa, automatyczna
  • Typ napędu: na tylne koła

Hamulce i koła:

  • Hamulce przednie: tarczowe, wentylowane
  • Hamulce tylne: tarczowe, wentylowane
  • Koła przednie: 9,0 x 21” 6Sporzsup2/sup
  • Koła tylne: 12,5 x 21” 6Sporzsup2/sup
  • Opony przednie: 245/30 R 21 Hankook
  • Opony tylne: 345/25 R 21 Hankook

Masy i wymiary:

  • Masa własna: 1770 kg
  • Stosunek masy do mocy: 2,66 kg/KM (seryjny – 3,85 kg/KM)
  • Długość: 4933 mm
  • Szerokość: 1915 mm
  • Rozstaw osi: 2942 mm

Osiągi:

  • Przyspieszenie 0-100 km/h: 3,80 s
  • Prędkość maksymalna: ograniczona do 320 km/h
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
[1/4]

Źródło: Wheelsandmore

Źródło artykułu:WP Autokult
Komentarze (0)