Wheelsandmore Aventador LP792-4 Roadster (2013)

Wheelsandmore nie ustaje w podnoszeniu mocy silnika Lamborghini Aventadora. Nowa wersja nadwoziowa – roadster – dostała prawie 100-konny zastrzyk. Jest też możliwość zmodyfikowania karoserii auta.

Wheelsandmore Aventador LP792-4 Roadster (2013)
Olgierd Lachowski

24.05.2013 | aktual.: 10.10.2022 10:45

Zalogowani mogą więcej

Możesz zapisać ten artykuł na później. Znajdziesz go potem na swoim koncie użytkownika

Wheelsandmore nie ustaje w podnoszeniu mocy silnika Lamborghini Aventadora. Nowa wersja nadwoziowa – roadster – dostała prawie 100-konny zastrzyk. Jest też możliwość zmodyfikowania karoserii auta.

Z technicznego punktu widzenia Aventador Roadster prawie niczym nie różni się od odmiany coupé. Oba te wozy mają identyczny silnik. Tradycyjnie w swoim topowym bolidzie Lamborghini stosuje 12-cylindrową jednostkę napędową. W następcy Murciélago motor ma 6,5 l objętości skokowej i jest konstrukcją wolnossącą. Co interesujące, nie zastosowano w nim bezpośredniego wtrysku benzyny.

Silnik legitymuje się momentem obrotowym 690 Nm przy 5500 obr./min i mocą 700 KM przy 8250 obr./min. Są to parametry seryjnej jednostki napędowej.

Obraz

Ta spreparowana przez Wheelsandmore ma o 92 KM mocy i 85 Nm momentu obrotowego więcej. Dodatkowe konie mechaniczne i niutonometry pojawiły się po zainstalowaniu nowego oprogramowania w centralnej jednostce sterującej silnikiem oraz po wymianie fabrycznego wydechu na przygotowany specjalnie przez inżynierów firmy tuningowej sportowy układ wydechowy.

W Aventadorze Włosi zdecydowali się zastosować dwusprzęgłową zautomatyzowaną skrzynię przekładniową. Wzorem starszego brata nowy „byk” ma napędzane wszystkie koła.

Obraz

Właśnie dzięki kombinacji mocnego silnika, dwusprzęgłowej skrzyni i napędu na obie osie Lamborghini Aventador w wersji seryjnej przyspiesza do 100 km/h w 3 sekundy (coupé jest odrobinę szybsze). Wheelsandmore nie stara się podać choćby teoretycznego czasu sprintu do setki. Być może różnica byłaby bardzo mała lub żadna. Prawdopodobnie zauważalne rozbieżności w samochodzie fabrycznym i stuningowanym pojawiłyby się przy rozpędzaniu do 200 lub 300 km/h.

Również prędkość maksymalna pozostaje tajemnicą. Oryginalna maszyna osiąga okrągłe 350 km/h. Wóz spod rąk mechaników Wheelsandmore jest pewnie minimalnie szybszy.

Obraz

Tak, jak w przypadku Maserati GranTurismo MC Stradale, firma z Niemiec nie zdecydowała się na montaż żadnych elementów stylistycznych do karoserii. Oklejono ją natomiast matową ciemnoszarą folią i dołożono pasek z nazwą tunera. Ponadto wymieniono koła na komplet składający się z 20- (przód) i 21-calowych felg (tył) 6Sporz[sup]2[/sup] oraz opon o rozmiarach 255/30 R 20 (na kołach przednich) i 345/25 R 21 (na osi tylnej).

Obraz

W tym wozie nie zastosowano żadnych kompozytowych części, ale Wheelsandmore proponuje dość mocno rozbudowany komplet takich elementów. Zrobione są one z mieszanki włókna węglowego i żywic i nie są lakierowane błyszczącą bezbarwną farbą. Mają matową fakturę – dokładnie jak detale w samochodach wyścigowych przed malowaniem lub oklejaniem reklamami.

Na pakiet składa się tylny dyfuzor, tylne skrzydło, przedni splitter, osłony wlotów w przednim spojlerze, oprawki lusterek zewnętrznych oraz mniejsze części, wśród których są oprawki tylnych świateł czy osłony wlotów powietrza z boku.

Obraz

Całość niestety nie jest tania – jak na prawdziwy kompozyt przystało. Wszystko razem kosztuje ponad 32 tys. euro (z 19-procentowym VAT-em). Jeśli do tego dołoży się 16 tys. euro za tuning silnika oraz 13,5 euro za koła, to razem wychodzi dość pokaźna suma – ponad 61,5 euro. Tylko kto bogatemu zabroni?

Konkurencja

Dane techniczne

  • Typ: V12, 60supo/sup, L539
  • Ustawienie: centralnie, wzdłużnie
  • Rozrząd: DOHC, 4 zawory na cylinder
  • Objętość skokowa: 6498 cmsup3/sup
  • Moc maksymalna: 792 KM
  • Objętościowy wskaźnik mocy: 121,88 KM/l (seryjny – 107,73 KM/l)
  • Maksymalny moment obrotowy: 775 Nm
  • Skrzynia biegów: 7-biegowa, zautomatyzowana, dwusprzęgłowa
  • Typ napędu: na wszystkie koła

Hamulce i koła:

  • Hamulce przednie: tarczowe, wentylowane, ceramiczne, średnica 400 mm
  • Hamulce tylne: tarczowe, wentylowane, ceramiczne, średnica 380 mm
  • Koła przednie: 9,5 x 20” 6Sporz2
  • Koła tylny: 12,5 x 21” 6Sporz2
  • Opony przednie: 255/30 R 20 Pirelli
  • Opony tylne: 355/25 R 21 Pirelli

Masy i wymiary:

  • Masa własna: 1825 kg
  • Stosunek masy do mocy: 2,30 kg/KM (seryjny – 2,61 kg/KM)
  • Długość: 4780 mm
  • Szerokość: 2050 mm
  • Wysokość: 1136 mm
  • Rozstaw osi: 2700 mm
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
[1/8]

Źródło: Wheelsandmore

Komentarze (0)