Zwalniają w Europie, a w USA dają podwyżki

Związki zawodowe United Auto Workers reprezentują amerykańskich pracowników Volkswagena od kwietnia 2024 roku. Wystarczyło kilka miesięcy, by odnieść pierwszy sukces. Są nim 14-procentowe podwyżki dla zatrudnionych w zakładach Chattanooga.

Zdjęcie ilustracyjne
Zdjęcie ilustracyjne
Źródło zdjęć: © Materiały prasowe | Volkswagen
Aleksander Ruciński

12.12.2024 | aktual.: 12.12.2024 12:04

Zalogowani mogą więcej

Możesz zapisać ten artykuł na później. Znajdziesz go potem na swoim koncie użytkownika

Jak informuje Reuters, Volkswagen zgodził się na 14-procentowe podwyżki dla uzwiązkowionych pracowników fabryki Chattanooga w Tennessee. Podwyżki będą cykliczne, rozłożone na okres czterech lat. Zatrudnieni mogą też liczyć na udział w zyskach oraz lepsze świadczenia zdrowotne.

Zakłady Volkswagena są pierwszą od lat 40. fabryką samochodów, w której udało się zawiązać związki zawodowe w drodze wyborów. Pracownicy zachęceni sukcesami prezesa United Auto Workers, Shawna Faina, zdecydowali się dołączyć do związku. W 2023 roku Fain zapoczątkował strajki przeciwko Fordowi, GM i Stellantis w Detroit, w wyniku których udało się uzyskać średnio 25-procentowe podwyżki.

Dalsza część artykułu pod materiałem wideo

Tymczasem sytuacja w Niemczech stopniowo się zaognia. Związkowcy z IG Metall strajkują nie po to, by uzyskać podwyżki, lecz przeciwko obniżkom i potencjalnym zwolnieniom w europejskich fabrykach Volkswagena. Na razie bez powodzenia.

Komentarze (4)