2,6 s do setki – Switzer GT‑R P600 PKG (2012)
Switzer wziął na celownik najnowszą wersję Nissana GT-R, czyli wóz na rok modelowy 2012. Japońskie coupé po tuningu do pierwszych 100 km/h przyspiesza w zaledwie 2,60 s.
14.08.2012 | aktual.: 07.10.2022 20:47
Zalogowani mogą więcej
Możesz zapisać ten artykuł na później. Znajdziesz go potem na swoim koncie użytkownika
Switzer to prawdziwy specjalista od tuningu Nissanów GT-R – firma ta wydała już wiele pakietów modyfikacyjnych do japońskiego wozu. Najnowszy zestaw nie jest najmocniejszym oferowanym pakietem, ale przynajmniej jego zakup nie rujnuje doszczętnie portfela.
Nissan GT-R 2012 nadal ma pod maską 6-cylindrowy widlasty silnik z dwiema turbosprężarkami, ale w ostatniej wersji jednostka napędowa generuje moc 550 KM przy 6400 obr./min (przypomnę, że pierwsze egzemplarze miały po 480-485 KM mocy). Moment obrotowy wynosi 632 Nm przy 3200-5800 obr./min i przez zautomatyzowaną dwusprzęgłową skrzynkę o sześciu przełożeniach jest przenoszony na wszystkie koła.
W katalogu widnieje informacja, że samochód może do 100 km/h przyspieszyć w 2,80 s i rozpędzić się do 315 km/h. Maszyna, która przeszła przez ręce mechaników pracujących dla zakładu Switzer, potrafi setkę osiągnąć w 2,60 s.
Czas przyspieszenia zmalał, ponieważ wzrosła moc silnika – do 608 KM. Z kolei liczba koni zwiększyła się dzięki kilku modyfikacjom. Zmiany te to wstawione wydajniejsze sportowe filtry powietrza, układ wydechowy oznaczony w katalogu tunera jako SS90 oraz, jak w większości współczesnych samochodów, inne oprogramowanie modułu sterującego motorem.
Amerykanie nie zmieniali nic w prezencji Nissana, ale zafundowali mu nowe koła z ultralekkimi felgami z nałożonymi na nie oponami Michelin Pilot Supersport. Również francuskie opony mają swój udział w rewelacyjnym czasie przyspieszania do 100 km/h, a poza tym zapewniają doskonałą przyczepność poprzeczną.
Za swoje usługi i komponenty zamontowane podczas tuningu Switzer żąda 12 990 dol.
Dowiedz się więcej o Nissanie GT-R:
Dane techniczne
- Typ: V6, 60supo/sup, VR38 DETT
- Ustawienie: z przodu, wzdłużnie
- Rozrząd: DOHC, 4 zawory na cylinder
- Objętość skokowa: 3799 cmsup3/sup
- Doładowanie: 2 turbosprężarki IHI
- Moc maksymalna: 608 KM
- Objętościowy wskaźnik mocy: 160,04 KM/l (seryjny – 144,78 KM/l)
- Skrzynia biegów: 6-biegowa, zautomatyzowana, dwusprzęgłowa GR6
- Typ napędu: na wszystkie koła
Hamulce i koła:
- Hamulce przednie: tarczowe, wentylowane, średnica 390 mm
- Hamulce tylne: tarczowe, wentylowane, średnica 380 mm
Masy i wymiary:
- Masa własna: 1730 kg
- Stosunek masy do mocy: 2,85 kg/KM (seryjny – 3,15 kg/KM)
- Długość: 4670 mm
- Szerokość: 1895 mm
- Wysokość: 1370 mm
- Rozstaw osi: 2780 mm
Osiągi:
- Przyspieszenie 0-100 km/h: 2,60 s
Źródło: autoblog