VW Golf 8 ma już polski cennik. Zaczyna się od 91 990 zł, ale będzie taniej
Debiut ósmej generacji VW Golfa jest jednym z największych wydarzeń 2020 roku na polskim rynku. Zapewne będzie szeroko komentowany także ze względu na ambitnie ukształtowany cennik, choć na wyższe wartości składa się w tym przypadku szereg czynników.
22.01.2020 | aktual.: 22.03.2023 16:38
Zalogowani mogą więcej
Możesz zapisać ten artykuł na później. Znajdziesz go potem na swoim koncie użytkownika
Oficjalnie zaprezentowana światu po raz pierwszy w październiku 2019 roku ósma generacja jednego z najpopularniejszych samochodów w historii jest już coraz bliżej wejścia na polski rynek. Do krajowych salonów ma dotrzeć w marcu, a od dziś można ją już oficjalnie zamawiać. Z pełnym przekrojem obecnie dostępnych wersji można się zapoznać na tabeli poniżej:
Wersja | Golf | Life | Style |
---|---|---|---|
1.5 TSI EVO 130 KM 6b. | - | 91 990 zł | 100 690 zł |
1.5 TSI EVO 150 KM 6b. | - | 96 390 zł | 105 090 zł |
1.5 eTSI 150 KM DSG 7b. | - | 106 090 zł | 114 790 zł |
2.0 TDI SCR 115 KM 6b. | 95 290 zł | 103 990 zł | 112 690 zł |
2.0 TDI SCR 150 KM DSG 7b. | - | - | 128 990 zł |
Prezentowane wartości stanowią znaczny wzrost w stosunku do poprzednika. Standardowy cennik dostępnej jeszcze, schodzącej generacji zaczyna się od kwoty 79 490 zł i pnie się do wartości 121 790 zł. Dodatkowo z automatu przyznawany jest sięgający kilku tysięcy złotych rabat. Gdy model ten wchodził na rynek we wrześniu 2012 roku, jego cennik rozpoczynał się od ceny 59 990 zł za wersję z silnikiem 1.2 TSI.
Producent samochodu zapewnia, że ma uzasadnione powody do zmiany polityki cenowej. Po pierwsze póki co Golf VIII dostępny będzie na rynku tylko ze stosunkowo mocnymi silnikami. Najsłabszy z nich, 1.5 TSI Evo, dysponuje mocą 130 KM. Gdy w dalszej części roku do gamy dołączą słabsze, trzycylindrowe jednostki o pojemności litra i mocy od 90 KM, próg wejścia w posiadanie tego modelu się obniży. Z drugiej strony producent potwierdził także, że najmocniejsza póki co pochodna (zapewne Golf R) będzie miała nadal 300 KM.
Sam producent argumentuje, że niektóre wersje podrożały, ale zakup innych teraz wychodzi taniej. Porównując topowe wersje (w nowej generacji już nie "Hajlajn" a Style) zespolone z silnikiem 1.5 TSI 130 KM, wzrost ceny wynosi 4800 zł. Z drugiej strony już środkowa wersja (dawniej Comfrotline, obecnie Life) z takim samym układem napędowym potaniała o 200 zł.
Trzeba przyznać, że zwyczajowo dość oszczędny w wyposażaniu swoich produktów Volkswagen w przypadku nowego Golfa jest bardziej szczodry. Standardowo wyposażył go między innymi w liczne systemy wspomagające w jeździe, cyfrowy zestaw wskaźników, multimedia z łącznością internetową oraz lampy wykonane w technologii LED. Środkowa wersja wyposażenia Life dodaje do tego jeszcze między innymi połączenie Bluetooth z telefonem i ładowarkę indukcyjną oraz czujniki parkowania ze wszystkich stron. Nieznacznie zwiększyła się także długość modelu, choć rozstaw osi i pojemność bagażnika pozostały bez zmian.