Volvo 40.1 i 40.2 (2016) - koncepcyjna zapowiedź nowego S40 i XC40
Volvo zaprezentowało dwa koncepcyjne samochody - 40.1 oraz 40.2. Te stosunkowo nieduże wozy stanowią zapowiedź nowych modeli rodziny oznaczonej numerem 40.
18.05.2016 | aktual.: 02.10.2022 08:09
Zalogowani mogą więcej
Możesz zapisać ten artykuł na później. Znajdziesz go potem na swoim koncie użytkownika
Nowe modele Volvo rodziny 40
Volvo ma apetyt na różne segmenty kategorii premium. Nowa rodzina modeli tej marki składa się z kombi i sedana segmentu E (V90 i S90) oraz SUV-a (XC90). Naturalnie w grze mamy ciągle dotrzymujących kroku konkurencji przedstawicieli innych kategorii, w tym wciąż świeże XC60 i odmłodzone niedawno V40. Teraz Szwedzi pokazują jakie segmenty ma w planach podbijać w dalszej kolejności.
Nowe koncepty to 40.1 i 40.2, które są odpowiednio: kompaktowym crossoverem oraz kompaktowym liftbackiem o nietypowym, sporym prześwicie. Na obu autach widać nawiązania do pozostałych, nowych modeli. Przejawiają się one przede wszystkim w formie charakterystycznych kształtów świateł, w tym znajdujących się z przodu młotów Thora.
Oba modele zostały nakreślone bardzo mocnymi liniami. Kształty, które tworzą ich nadwozia są wyraźne, muskularne i poprowadzone w nowoczesny sposób. Widać tu, że Volvo nie stoi w miejscu i nie ma zamiaru zanadto ujednolicać swojej rodziny modelowej, tak jak np. zrobił to w ostatnich czasach Mercedes. Nowości ze Szwecji będą kreślone jednym językiem stylistycznym, ale z zachowaniem indywidualnego charakteru w poszczególnych segmentach.
CMA - nowa platforma Volvo
Nadchodzące S40 i XC40 będą pierwszymi samochodami produkcyjnymi Volvo, bazującymi na nowej modułowej platformie CMA. Jest to konstrukcja mniejsza niż SPA, na której bazuje S90, V90 i XC90, ale ma gwarantować podobną elastyczność tworzenia samochodów.
Nowa platforma ma być przystosowana do osadzenia w niej napędu hybrydowego typu plug-in, który będzie miał oznaczenie T5 Twin Engine. Składowymi tego układu będą silniki elektryczne, trzycylindrowy motor benzynowy oraz dwusprzęgłowa przekładnia 7-biegowa.
W dalszej perspektywie platforma CMA ma stać się bazą także dla samochodu w pełni elektrycznego. To jednak nie nastąpi wcześniej niż w 2019 roku, gdy wprowadzony zostanie konkurent Tesli Model S, bazujący na większej architekturze SPA.