Volkswagen wróci do fizycznych przycisków na kierownicy. Prośby zostały wysłuchane

Producent, który od zawsze słynął z ergonomicznych wnętrz, w ostatnich latach zaczął mocno eksperymentować. Przykładem są chociażby dotykowe sekcje zastępujące fizyczne przyciski na kierownicy. Okazały się błędem, co przyznał sam szef marki.

Dotykowe przyciski nie są zbyt wygodne w obsłudze
Dotykowe przyciski nie są zbyt wygodne w obsłudze
Źródło zdjęć: © autokult | Mateusz Lubczański
Aleksander Ruciński

25.10.2022 10:24

Zalogowani mogą więcej

Możesz zapisać ten artykuł na później. Znajdziesz go potem na swoim koncie użytkownika

Thomas Schäfer opublikował za pośrednictwem portalu Linkedin komunikat, w którym zapowiada uproszczenie obsługi oferowanych pojazdów, w tym przywrócenie fizycznych przycisków na kierownicy.

"Ulepszamy portfolio i design, upraszczając obsługę naszych pojazdów. Wracamy na przykład do kierownic z przyciskami. Tego oczekują klienci Volkswagena" - wyjaśnia Schäfer.

Trzeba przyznać, że to odważny krok i swoiste przyznanie do błędu, po latach wmawiania klientom, że dotykowe sekcje są lepsze. Cóż, lepiej późno niż wcale. Sądząc po zdjęciach szpiegowskich, nowe-stare rozwiązania powrócą w odświeżonym Golfie. Zapewne także i w innych premierach marki.

Przywrócenie przycisków na kierownicy będzie jednak tylko częściowym rozwiązaniem problemu. Niemcy, jak zresztą większość producentów, wciąż bowiem brną w "ekranozę" i cyfryzację samochodowych wnętrz. W przypadku multimediów czy nawigacji łatwo to zrozumieć. Gorzej z nawiewem i klimatyzacją. Kto wie? Może kiedyś prośby klientów zostaną wysłuchane również w tej kwestii...

Komentarze (4)