Volkswagen Up! - jak, gdzie i kiedy?
Z pewnością każdy z Was słyszał o Volkswagenie Up!, koncern VAG od kilku lat stale raczy nas nowinkami na jego temat. Dzisiaj, do wiadomości publicznej wypłynęło kilka świeżych informacji. Najmniejszy w gamie VW pojazd nie odziedziczy nazwy po wersji studyjnej zaprezentowanej w 2007 roku na IAA Frankfurt, nie będzie także następcą dostępnego aktualnie modelu Fox.
19.07.2010 | aktual.: 02.10.2022 21:07
Zalogowani mogą więcej
Możesz zapisać ten artykuł na później. Znajdziesz go potem na swoim koncie użytkownika
Z pewnością każdy z Was słyszał o Volkswagenie Up!, koncern VAG od kilku lat stale raczy nas nowinkami na jego temat. Dzisiaj, do wiadomości publicznej wypłynęło kilka świeżych informacji. Najmniejszy w gamie VW pojazd nie odziedziczy nazwy po wersji studyjnej zaprezentowanej w 2007 roku na IAA Frankfurt, nie będzie także następcą dostępnego aktualnie modelu Fox.
Najnowszy, mały Volkswagen, zbudowany w oparciu o koncept Up!, będzie nosić dobrze znaną nazwę Lupo i pojawi się w sprzedaży w 2011 roku, zamiast oferowanego obecnie VW Fox. Zakręcone? Trochę…
Układ napędowy będzie także nieco bardziej konwencjonalny, trzycylindrowa jednostka spalinowa zamiast z tyłu, znajdzie się z przodu auta, co ma ułatwić wymianę podzespołów z innymi modelami koncernu VAG. W ofercie pojawią się dwa silniki R3, benzynowy o pojemności 1.0 litra oraz diesel Bluemotion o litrażu 1.2 i mocy 75KM. Obydwa motory mają charakteryzować się bardzo niskim apetytem na paliwo, w okolicy 3-3.5 litra na każde pokonane 100km.
Dlaczego kompatybilność podzespołów w projekcie nowego Lupo jest tak ważna? Model ten pojawi się jako nieco zmodyfikowany produkt czterech różnych marek koncernu VAG! Swoją własną wersję będą posiadać także Skoda, Seat i Audi. W 2013 roku do sprzedaży trafi odmiana E-Up! napędzana za pomocą silnika elektrycznego i brandowana logiem czterech pierścieni.
Źródło: Autoblog