Volkswagen Up! GT wejdzie do produkcji
Volkswagen stawia coraz odważniejsze kroki w segmentach małych usportowionych aut. Golf GTI wyznacza standardy w klasie hot hatchów, podczas gdy Polo GTI jest wzorowym małym hot hatchem. Niemcom brakuje najwyraźniej jeszcze mniejszej rakiety.
24.01.2012 | aktual.: 12.10.2022 13:03
Zalogowani mogą więcej
Możesz zapisać ten artykuł na później. Znajdziesz go potem na swoim koncie użytkownika
Volkswagen stawia coraz odważniejsze kroki w segmentach małych usportowionych aut. Golf GTI wyznacza standardy w klasie hot hatchów, podczas gdy Polo GTI jest wzorowym małym hot hatchem. Niemcom brakuje najwyraźniej jeszcze mniejszej rakiety.
Doskonałym przykładem ekspansji rynku małych sportowych aut jest Renault. Francuski producent oferuje Megane RS, dostępne niestety tylko w odmianie coupe, Clio RS oraz do niedawna Twingo RS z benzynowym silnikiem 1,6 o mocy 133 KM. To niby niewiele, jednak w Twingo ten wolnossący silnik zniekształca rzeczywistość, a rozmiary auta potęgują wrażenia z jazdy.
Już wkrótce maluch od Renault poza Abarthem 500 będzie się jeszcze musiał bać modelu Up! GT, a więc najnowszej i najmniejszej broni niemieckiego koncernu sprzedawanej także pod skrzydłami Skody i Seata.
Up! w wersji GT został pokazany jako samochód koncepcyjny na targach we Frankfurcie w zeszłym roku. Teraz jednak Volkswagen potwierdził, że model ten wejdzie do produkcji. 17-calowe felgi, światła do jazdy dziennej wykonane z diod LED, agresywny bodykit oraz 110 KM. Wymarzone auto dla każdego nastolatka, który w zamian za zdanie prawa jazdy i dobre stopnie w szkole zostanie nagrodzony przez rodziców autem, które ma być małe, bezpieczne i ekonomiczne.
Auto powinno przyspieszać od 0 do 100 km/h w około 9 s, nie wiadomo jednak na jakim pułapie będą kształtowały się jego ceny. Obecnie najtańsza odmiana modelu Up! kosztuje w Polsce 31 290 zł. Przewagą malucha w usportowionej wersji byłaby odmiana z 5-drzwiowym nadwoziem.
Źródło: Autoblog