Volkswagen stworzy własny system operacyjny bazujący na Androidzie
Volkswagen dąży do pełnej unifikacji swojej oferty także w kwestii wykorzystywanego oprogramowania. W planach jest stworzenie nowego, autorskiego systemu operacyjnego, który powstanie na bazie Androida i będzie wykorzystywany we wszystkich modelach koncernu.
16.09.2019 | aktual.: 22.03.2023 18:04
Zalogowani mogą więcej
Możesz zapisać ten artykuł na później. Znajdziesz go potem na swoim koncie użytkownika
Dotychczas oddziały koncernu wykorzystywały różne multimedia rozwijane przez pracowników poszczególnych marek. Łącznie było to aż 8 systemów, które co prawda miały wiele elementów wspólnych, lecz mimo to znacząco się różniły. Teraz ma się to zmienić. Zgodnie z założeniami, każda z firm wchodzących w skład koncernu Volkswagena będzie używać tego samego, nowego systemu. Jedyne różnice mają dotyczyć personalizowanego interfejsu.
Oznacza to sytuację podobną jak np. w smartfonach z systemem Android, który stanowi wspólną bazę dla wielu marek. Te z kolei oferują własne nakładki w postaci różnych interfejsów, pozwalających wyróżnić się na tle konkurencji. Będąc przy Androidzie, warto zauważyć, że to właśnie ten system posłużyć ma za bazę do budowy nowych multimediów Volkswagena.
Christian Senger, który odpowiada za oprogramowanie stosowane w autach niemieckiego koncernu, podkreśla jednak, że choć Android będzie stanowił podstawę, system Volkswagena powinien zachować właściwy poziom autonomii. Powołuje się tu na przykład Volvo, które we współpracy z Google stworzyło świetne, samochodowe multimedia, przy okazji dając amerykańskiemu gigantowi dostęp do masy informacji dotyczących klientów i użytkowników Volvo.
Volkswagen nie zamierza tak chętnie dzielić się danymi z żadną inną firmą, nawet jeśli działa ona w zupełnie innej branży. Stąd decyzja o wykorzystaniu jedynie podstaw Androida do budowy własnego systemu, zamiast użycia gotowego, zewnętrznego rozwiązania lub opracowania go wspólnie z Google. Jeśli wszystko pójdzie zgodnie z planem, system będzie wykorzystywany przez wszystkie modele koncernu Volkswagena od 2025 roku.