Volkswagen Scirocco 2.0 TSI MTM Rieger | Strzał z ulicy

Volkswagen Scirocco III generacji to sprzedażowy hit koncernu VW AG w segmencie kompaktowych samochodów sportowych, których nie brakuje na polskich ulicach. Rzadkością jednak są projekty ich modyfikacji przygotowywane przy współpracy ze światowymi tunerami.

Scirocco Blue Love 2.0 MTM Rieger
Scirocco Blue Love 2.0 MTM Rieger
Rafał Warecki

29.10.2010 | aktual.: 02.10.2022 21:57

Zalogowani mogą więcej

Możesz zapisać ten artykuł na później. Znajdziesz go potem na swoim koncie użytkownika

Volkswagen Scirocco III generacji to sprzedażowy hit koncernu VW AG w segmencie kompaktowych samochodów sportowych, których nie brakuje na polskich ulicach. Rzadkością jednak są projekty ich modyfikacji przygotowywane przy współpracy ze światowymi tunerami.

Obraz

Jeden z naszych Czytelników nadesłał nam zdjęcia wersji 2.0 TSI, która przeszła szereg gruntownych zmian. Twórcami tych zmian są niemieckie firmy MTM oraz Rieger.

Według źródeł pakiet aerodynamiczno-stylistyczny, jaki zastosowano w projekcie Blue Love, pochodzi z Eggenfelden. W jego skład wchodzą: przedni zderzak, boczne listwy progowe oraz modularna nakładka na tylny zderzak ze zintegrowanym dyfuzorem. Zmiany objęły także koła. W nadkolach pojawiły się dziewiętnastocalowe obręcze DOTZ Hanzo z ogumieniem Vredestein Ultrac Sessanta  (235/35 R19).

Obraz

We wnętrzu ograniczono się do dwóch skromnych zabiegów. Na desce rozdzielczej pojawił się komplet zegarów Auto Meter odpowiedzialnych za wskazania temperatury oleju, spalin oraz ciśnienia doładowania. Wybrane wstawki elementów wnętrza oklejono także folią imitującą włókna węglowe.

Najwięcej ciekawych zmian dotyczy jednak mechaniki pojazdu. W miejscu seryjnego zespołu sprężysto-tłumiącego znalazły się elementy zawieszenia coilover KW V2, a układ wydechowy doczekał się nowego, trzycalowego tłumika końcowego z końcówkami Buzzer.

Obraz

Za jednostkę napędową odpowiedzialność wzięło MTM. Popularny wśród użytkowników Scirocco motor R4 TSI o pojemności 1984 cm³ generujący moc 210 KM i 280 Nm momentu obrotowego przeszedł przez Stage 1. Po zabiegach polegających na wymianie systemu sterowania zapłonem i wtryskiem (Motronic) omawiane Scirocco generowało już 270 KM i 370 Nm. Czas sprintu 0-100 skrócił się z 7,2 sekundy do poniżej 6,5 sekundy.

Obraz

Krzysztof, dzięki za zdjęcia!

PS odwiedzajcie nas na Facebooku, znajdziecie tam zdjęcia innych samochodów nadesłanych przez Czytelników!

Źródło: Moto WPMTM

Komentarze (0)