Volkswagen Polo trochę podrożał, ale nadrabia wyposażeniem. Znamy ceny odświeżonej wersji

Po 4 latach od rynkowego debiutu Volkswagen zdecydował się na facelifting modelu Polo. Odświeżone wydanie właśnie wjeżdża do polskich salonów. Jest droższe od dotychczasowego, ale i lepiej wyposażone.

Świetlna listwa, czyli dyskusyjny wyróżnik nowych modeli VW.
Świetlna listwa, czyli dyskusyjny wyróżnik nowych modeli VW.
Źródło zdjęć: © mat. prasowe / Volkswagen
Aleksander Ruciński

28.05.2021 | aktual.: 14.03.2023 16:20

Zalogowani mogą więcej

Możesz zapisać ten artykuł na później. Znajdziesz go potem na swoim koncie użytkownika

Facelifting Volkswagena Polo przyniósł kilka znaczących zmian. Choć to głównie kosmetyka, nowości są na tyle zauważalne, że bez problemu rozróżnimy "stare" i nowe wydanie. Wystarczy rzut oka na atrapę chłodnicy z wkomponowaną listwą LED czy zupełnie przeprojektowane tylne lampy nawiązujące do Golfa ósmej generacji.

Sporo zmieniło się też we wnętrzu, gdzie zastosowano większe ekrany ze zaktualizowanymi multimediami i zredukowano liczbę fizycznych przycisków. Wszystko to idzie w parze z bogatszym wyposażeniem. Chętni dostaną nawet adaptacyjny tempomat i asystenta utrzymania pasa ruchu. Wiele zależy od wersji, choć już podstawowa raczej nie daje powodów do narzekań.

Nowy Volkswagen Polo - ceny wersji wyposażenia

  • Polo - od 63 290 zł - standardowo m.in. reflektory Eco LED, cyfrowy zestaw wskaźników, multifunkcyjna kierownica, system Lane Assist, multimedia z ekranem o przekątnej 8,25 cala, felgi stalowe 14 cali, App-Connect
  • Life - od 74 190 zł - dodatkowo m.in. obręcze ze stopów lekkich o średnicy 15 cali, podłokietnik, fotel kierowcy i pasażera z regulacją wysokości, skórzana kierownica i dźwignia zmiany biegów, podwójna podłoga bagażnika
  • Style - od 83 290 zł - dodatkowo m.in. matrycowe reflektory LED, pakiet IQ Assist z aktywnym tempomatem, radio cyfrowe DAB, ambientowe oświetlenie wnętrza, czujniki parkowania, lusterko fotochromatyczne, czujnik światła i deszczu
  • R-Line - od 85 590 zł - dodatkowo m.in. 16-calowe felgi aluminiowe, pakiet aerodynamiczny, sportowe fotele, aluminiowe nakładki na pedały
VW Polo (2021)
VW Polo (2021)© mat. prasowe / VW

W kwestii gamy silników nic się nie zmieniło. Bazę nadal stanowi 1.0 TSI w 80-konnym wydaniu parowany z 5-stopniową przekładnią manualną. Tę samą skrzynię dostaniemy również w wersji 95-konnej, choć można ją zastąpić także 7-stopniowym automatem. Co ciekawe, rolę najmocniejszego motoru pełni również 1.0 choć 110-konne. W cenniku na próżno bowiem szukać 1.5 TSI 150 KM.

Nowy Volkswagen Polo - ceny minimalne wersji silnikowych

  • 1.0 TSI 80 KM M5 - od 63 290 zł
  • 1.0 TSI 95 KM M5 - od 69 990 zł
  • 1.0 TSI 95 KM DSG7 - od 81 690 zł
  • 1.0 TSI 110 KM DSG7 - od 86 290 zł

Nowe Polo nie jest więc tanim samochodem, ale na tle współczesnych konkurentów zdecydowanie mieści się w średniej, szczególnie że w standardzie dostaniemy oświetlenie LED czy cyfrowe zegary, które jeszcze niedawno wymagały sporych dopłat.

Źródło artykułu:WP Autokult
VolkswagenVolkswagen Pololifting
Komentarze (12)