Używana Mazda 6 (GH) w pigułce. Największe bolączki ma za sobą, ale nie do końca
Stylistyka Mazdy 6 drugiej generacji zauroczyła klientów na całym świecie, a niezawodna mechanika potwierdziła, że japońskiemu producentowi można zaufać. Jednak do zakupu używanego auta trzeba podchodzić ostrożnie, bo nawet Mazda 6 nie jest bez wad.
24.05.2018 | aktual.: 30.03.2023 10:24
Zalogowani mogą więcej
Możesz zapisać ten artykuł na później. Znajdziesz go potem na swoim koncie użytkownika
Roczniki: 2008-2012 (lifting 2010)
Ceny rynkowe: 17 000 – 45 000 zł
Awaryjność: niska
Koszty eksploatacji: niskie
Wersje nadwoziowe: liftback, sedan, kombi
Pojemność bagażnika: liftback 510 l, sedan 505 l, kombi 519 l
Popularne silniki benzynowe Mazdy 6 (GH):
- 1.8 MZR (120 KM)
- 2.0 MZR (147 KM)
- 2.0 MZR-DISI (155 KM)
- 2.5 MZR (170 KM)
Popularne silniki Diesla Mazdy 6 (GH):
- 2.0 MZR-CD (140 KM)
- 2.2 MZR-CD (125 i 129 KM)
- 2.2 MZR-CD (163 KM)
- 2.2 MZR-CD (180 i 185 KM)
Druga Mazda 6 miała dość łatwy start rynkowy, ponieważ już jej poprzedniczka o oznaczeniu GG pokazała, jak interesującymi modelami będą następczynie dość topornej i nudnej 626. Z czasem okazało się, że pierwsza Szóstka ma ogromne problemy z korozją i silnikami Diesla. Nie odbiło się to jednak negatywnie na drugiej generacji.
Klimat wysokiej jakości panujący w przestronnym wnętrzu dobrze współgra z charakterem dynamicznego, sportowo zestrojonego samochodu z precyzyjnie pracującymi mechanizmami. Mazda 6, choć może być traktowana jako auto rodzinne, dla wielu osób jest po prostu prestiżowym modelem segmentu D.
W przeciwieństwie do pierwszej generacji, spora część egzemplarzy pochodzi z polskich salonów, ponieważ debiut GH w naszym kraju poprzedziło polskie, oficjalne przedstawicielstwo marki.
Niestety Mazda 6 GH nie jest samochodem zupełnie bezproblemowym. Największą bolączkę stanowi korozja nadwozia i delikatny lakier. Jest też trochę niedociągnięć jakościowych w kabinie.
Na szczęście pod maską pojawił się znacznie lepszy diesel o pojemności 2,2 litra, który po części zastąpił jednostkę 2.0. Uwaga jednak – motor 2.0 MZR-CD nadal występował w tym modelu i stanowi spory odsetek ofert. I nie jest to wcale najsłabsza odmiana, ponieważ generuje 140 KM, podczas gdy 2.2 występował w wersjach poniżej 130 KM.
Pomimo korozji oraz wadliwego silnika Diesla 2.0, Mazda 6 wciąż uchodzi za bardzo niezawodne auto. I słusznie. Zawieszenie jest bardzo trwałe, choć w układzie kierowniczym czasami szwankuje wspomaganie. Silniki benzynowe są bardzo dopracowane. Warto wiedzieć, że jednostka 2.0 MZR występowała w wersji z pośrednim i bezpośrednim wtryskiem paliwa. Ta druga oznaczona skrótem DISI rozwija moc 155 KM.
Typowe usterki Mazdy 6 (GH):
- korozja nadwozia i uszkodzenia lakieru,
- ryzyko zatarcia silnika 2.0 MZR-CD,
- awarie czujników TPMS,
- awarie elektrycznego wspomagania,
- zapychanie się filtra DPF,
- drobne usterki mechanizmu zmiany biegów
Czego szukać:
Najbezpieczniejsze są wersje benzynowe. Polecamy silnik 2.5, który daje przyzwoite osiągi i nie zużywa dużo więcej paliwa niż 2.0. Najważniejsze jednak, by samochód nie był skorodowany.
Czego unikać:
Aut z silnikami Diesla i wątpliwą historią. Zadbane 2.2 są bardzo dobre, ale nawet w nich zdarzają się typowe dla nowoczesnych motorów wysokoprężnych usterki.